למערכת PORT2PORT נודע כי למרות שבית הדין לעבודה אישר את לו״ז העבודה החדשה של נהגי הרכבות שאמור לסייע לשיפור תדירויות הקווים, רכבות המטען של חברת רכבת ישראל אינן פועלות, וזאת בשל החלטת הוועד להשביתן. מרכבת ישראל נמסר כי הוועד מפעיל כ-75% מרכבות המטען אך מקור מחברת ספנות גדולה ציין כי מיום ראשון האחרון תנועת רכבות המטען הופסקה באופן גורף, דבר המקשה על העברת מכולות בין הנמלים ועל פעולות אחרות שנעשו על ידי רכבות המטען.
נזכיר כי בשבועיים האחרונים נרשמו שיבושים רבים בתנועת רכבות הנוסעים בשל התחלות נהגי קטר, וכל זאת במקביל לדיונים על שינוי לוחות הזמנים של הרכבות וזאת עקב רצונה של ההנהלה לשפר את השירות לנוסעים באמצעות הוספת תדירויות של הרכבת.
מרכבת ישראל נמסר אתמול כי: ״הנהלת רכבת ישראל קוראת לראשי ההסתדרות ולוועד העובדים בראשותה של הגברת גילה אדרעי, להתעשת, לנהוג בשיקול דעת ולגלות אחריות כלפיי מחויבותם לאזרחי מדינת ישראל נוסעי הרכבת.
״כזכור, בית המשפט אישר להנהלת הרכבת להוסיף כחצי שעת נהיגה ביום לנהגי הקטרים באופן שזמן הנהיגה יעמוד על 3 שעות ו-50 דקות ביום (במקום 6 שעות מותרות), וזאת תמורת תוספת שכר. מהלך זה הוא קריטי על מנת לעמוד באתגר הרכבת הפועלת ב-180 אחוז תפוסה.
הנהלת הרכבת הכורעת תחת עומס בלתי סביר והנאנקת תחת תכניות התייעלות הכרחית מצפה מהעובדים להיות שותפים באופן חיובי בתהליכים המשמעותיים הנעשים ברכבת ישראל, ולהימנע מפגיעה במאות אלפי הנוסעים״.