הרכבת מקפיאה את העלאת תעריפי הובלת המטען עד לדיון בוועדת הכספים

בדיון אתמול (ד') ביקשו חברי ועדת הכספים של הכנסת מהרכבת שלא להעלות בינתיים את התעריפים. היום הודיע מנכ"ל הרכבת על הסכמתו. הדיון הבא אמור להתקיים ביום ב' הקרוב


15:16 ,30.01.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר הודיע היום (ה') בצהרים ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), כי הוא נענה לבקשתו שלא להעלות את תעריפי שינוע מטענים ברכבת עד לדיון שתקיים הוועדה בעניין ביום שני הקרוב.

 

ההודעה של צפריר בעקבות ישיבה שקיימה ועדת הכספים בנושא אתמול (ד'), אך טרם מיצתה את הדיון בו.

 

בדיון שנערך אתמול הביעו חברי הכנסת חשש, שמא העלאת תעריפי שינוע המטענים תפחית את השימוש המסחרי ברכבת ותגביר את פעילות המשאיות בכבישים, תגביר את העומסים ואת זיהום האוויר.

 

עוד בדיון אתמול, אמר סמנכ"ל פיתוח עסקי ברכבת ניר רז: "התעריפים לא עלו מאז ספטמבר 2007. לפני כן היתה עלייה זוחלת משנה לשנה, לפי עליית התשומות. נכון שחלה עלייה עצומה במספרי הנוסעים, מ-5 מיליון בשנת 1995 ל-40 מיליון נוסעים בשנה כיום. הדגש הניהולי שלנו הוא לפעול ברווחיות ולא בהפסד. הרכבת נמצאת בתחרות קשה מול המשאיות ולא יכולה להעלות מעבר למחיר ההובלה במשאיות".       

 

מלכתחילה, היו אמורים תעריפי הובלת המטען ברכבת לעלות ב-1 בפברואר. על פי הודעת הרכבת מלפני כחודשיים, אמורים היו התעריפים לעלות בכ-21%-23%.

 

נזכיר כי את המחאה הציבורית כנגד העלאת תעריפי ההובלה ברכבת, כמו גם את היוזמה לפנות לועדת הכספים, מובילים בשבועות האחרונים מספר ראשי ארגונים לרבות נשיא לשכת הספנות ד״ר יורם זבה, סגן נשיא לשכת המסחר ת״א אמיר שני, ואחרים.