תוכנית בן הרוש להבראת התחבורה ברכבים כבדים

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים שלח את עיקרי התוכנית ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ איתן כבל, עם דגשים על בעיות בהכשרה, באכיפה ובתשתיות


13:14 ,31.03.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש שלח מכתב ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, ובו פירט את הפעולות ההכרחיות להתמודדות עם מפגע תאונות הדרכים של רכב כבד ואוטובוס.

 

המכתב בעקבות ועדה שהוקמה בכדי לבחון את אמצעי הבטיחות ברכב כבד לאחר תאונה קטלנית, בה הידרדרה משאית בנשר, תוך התנגשות במספר מכוניות לאורך הנתיב והריגתם של מספר אנשים.

 

התוכנית, כתב בן הרוש, תעמיד במרכז את "הנהג המקצועי", כשתואר זה יש להגדיר בחקיקה.

 

הפעולות המרכזיות עוסקות בהכשרת נהגים, תוכנית השתלמות לאורך שנות הפעילות, מעקב צמוד והתייחסות לכשלים ואירועים.

 

לצורך התוכנית, כתב בן הרוש, יש לשנות מהיסוד את כל מערך הכשרת נהגי הרכב הכבד ולהתאים אותו לחידושים הטכנולוגיים והתעבורתיים הקיימים היום.

 

בתוכנית פירט בן הרוש תוכנית למידה עיונית ומעשית להכשרת נהגי רכבים כבדים, מורי נהיגה וקציני בטיחות, היות והתוכניות הקיימות הן בנות 45 שנים.

 

עוד ציין בן הרוש, כי למרבית קציני הבטיחות ומורי הנהיגה אין כל ניסיון מעשי בנהיגת רכב כבד וכן לא מתקיימות השתלמויות.

 

בנוסף, עבירות על חוקי שירותי ההובלה, כולל הובלת חומרים מסוכנים, אינן מופיעות בחוברת נוסחי האישום, ושוטרי תנועה אינם עובדים הכשרה בנשוא הובלת מטענים וחומרים מסוכנים.

 

עוד מציין בן הרוש, כי מבחינת תשתיות, לא מוקמים אזורי חנייה ומנוחה לרכבים כבדים לאורך כבישים מרכזיים (לקידום הטכוגרף הדיגיטלי בעתיד) ורוחבי השול אינם תקניים.

 

בין ההמלצות ציין בן הרוש קביעה בחקיקה של אחריות פלילית בנושא בטיחות של קצין בטיחות, חקיקה של חונכות לנהגים חדשים, קציני בטיחות ושוטרי תנועה ומורי נהיגה, וחובת השתלמות אחת לשנתיים לנהגים. בנוסף, יש לערוך טיפול מקיף בתשתיות ולהעסיק נהגים רק תחת תנאי הסכם קיבוצי.