נחתם הסכם עבודה ראשוני לאגף הנהגים בגדות

ההסכם מאגד את תנאי העובדים וכולל שיפורים בתנאי העבודה לעומת ההסכם הכללי בענף הנהגים. ההסכם הינו תוצאה של מו״מ ארוך שנמשך שנתיים בין ועד העובדים והנהלת גדות, בתיווך וסיוע ההסתדרות במרחב חיפה


12:02 ,16.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

היום נחתם בבית ההסתדרות בחיפה הסכם עבודה קיבוצי ראשוני וייחודי לאגף הנהגים בחברת גדות. ההסכם מאגד את תנאי העובדים וכולל שיפורים בתנאי העבודה לעומת ההסכם הכללי בענף הנהגים. ההסכם הינו תוצאה של מו״מ ארוך שנמשך שנתיים בין ועד העובדים והנהלת גדות, בתיווך וסיוע ההסתדרות במרחב חיפה.

 

במעמד החתימה על הסכם העבודה לנהגים בגדות השתתפו: משה מזרחי יו״ר ההסתדרות במרחב חיפה, יעקב גבאי מ״מ יו״ר המרחב ויו״ר אגף מנהל וכוח אדם, דוד לוי ממונה תחבורה ותעשיות ביטחוניות בהסתדרות, יובל מושקוביץ מזכיר איגוד מקצועי ואדמונד יונה היועץ המשפטי של ההסתדרות במרחב חיפה. את הנהלת גדות ייצגו עופר לינצ׳בסקי, מנכ״ל גדות, הילה בן דוד, סמנכ״לית משאבי אנוש, עופר רז, סמנכ״ל תפעול, יפתח גולד, מנהל חטיבת הובלה, ואבי קורדובה היועץ המשפטי. את העובדים ייצגו חברי וועד הפעולה מאיר אדרי, ולדימיר רטושני ושלום בוחבוט.

 

עופר לינצ׳בסקי, מנכ״ל חברת גדות: ״בתהליך הזה למדתי לראשונה על שיתוף פעולה עם ועד העובדים וההסתדרות. יש הרגשה שלעובדים אכפת ממקום העבודה. כשאכפת אפשר לפתור כל בעיה. הנהלת המפעל מעריכה את המאמצים של הוועד וההסתדרות. אני שבע רצון מהסכם זה ומאחל בהצלחה לכולם״.

 

הילה בן דוד, סמנכ״לית משאבי אנוש בגדות: ״הדרך היתה מכבדת ומשתפת, גם כשהיו חילוקי דעות זה לא הגיע לידי התלהמות. הדרך בהחלט מצביעה על ההמשך ועל ההרגשה של כולנו״.

 

דוד לוי, ממונה על התעשייה הביטחונית ותחבורה בהסתדרות במרחב חיפה: ״בתחילת התהליך היו חשדות, אבל אחרי הפגישה הראשונה של הוועד וההסתדרות עם נציגי ההנהלה יצאנו בהרגשה שיש רצון להגיע לפתרון והסכמה, שטובת העובדים והמפעל חשובה לכולם וזה מה שסייע לבנות את הסכם העבודה הזה בשיתוף פעולה מלא. הגענו לשלב הסיכום והחתימה בעזרת כל הצדדים״.

 

ולדימיר רטושני, חבר וועד הפעולה של הנהגים בגדות: ״זו הפעם הראשונה שאנחנו שבעי רצון מתפקוד ההסתדרות ומהנכונות של ההנהלה לשבת איתנו ולבוא לקראתנו. ההרגשה היא שיש כבוד והערכה הדדית, ואני מקווה שההסכם שנחתם היום ישפר באמת את תנאי העבודה שלנו״.

 

מאיר אדרי, חבר הוועד: ״ניהלנו במשך שנתיים מו״מ בהידברות ובשיח תרבותי ומכבד, כשאנחנו רואים לנגד עינינו את טובת החברה וטובת העובדים. כולי תקווה לארבע שנים טובות ופוריות לחברה ולעובדים״.

 

משה מזרחי, יו״ר ההסתדרות במרחב חיפה: ״אני מתרגש לראות את הדרך והאכפתיות. זהו סוד ההצלחה במשא ומתן, כשמצליחים להגיע להבנה ודיבור מתוך כבוד הדדי ואכפתיות. אני מוריד את הכובע בפני כל הצדדים על הבגרות, הבשלות וההבנה לצרכים של כולם. ההסכם הזה בהחלט משקף את ההבנה והרצון של כולם לשים את החברה והעובדים בראש סדר העדיפויות״.