יצואנים חקלאיים לבן הרוש: הכנס תוצרתנו לנמלים באופן חריג

היום תשבית מועצת המובילים והמסיעים את הנמלים במשמרת ב' במחאה על ייקור הסולר. יצואנים של תוצרת חקלאית פנו ליו"ר המועצה, גבי בן הרוש, בבקשה להקים ועדת חריגים ולהכניס תוצרתם לנמלים לייצוא


00:00 ,21.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים והמסיעים תשבית היום את תנועת המשאיות אל נמלי ישראל במשמרת ב' של אחר הצהרים והלילה במחאה על ייקור הבלו על הסולר. עקב כוונה זו, הביעו בחברות המייצאות תוצרת חקלאית חשש בשל הפגיעה בהם בעיצומה של עונת הייצוא החקלאי וביקשו להכניס את תוצרתם לנמלים באופן חריג.

חברות STM ואורקה העוסקות הייצוא חקלאי פנו ליו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, בשל השביתה המתוכננת. במכתבים לבן הרוש מציינות החברות כי הן מבקשות לשקול הקמת ועדת חריגים לצורך הכנסת תוצרת חקלאית לייצוא לנמלי ישראל.

בפנייתם מציינים בחברת STM כי, "אנו תומכים תמיכה מלאה במאבק חברות התובלה במדינת ישראל להורדת עלויות הסולר לתחבורה, אשר משפיע באופן ישיר על ייצוא התוצרת החקלאית ממדינת ישראל, מאבקכם הוא מאבקנו". גם בחברת אורקה, המייצאת תוצרת חקלאית ממושב עדן בערבה, תומכים במאבק מועצת המובילים: "אנו מגבים את חברות ההובלה במדינת ישראל במאבקם במוצדק להוזלת עלויות הסולר לתחבורה, הצלחת מאבק זה ייתן רוח גבית לייצוא החקלאי ממדינת ישראל בכלל ומיישובי הערבה בפרט".

 

גם לשכת הספנות, פנתה לבן הרוש בבקשה לדחות את השביתה המתוכננת להיום אחר הצהרים. בפניית הלשכה אומנם מצוין כי מחאת המובילים על עלויות מחירי הסולר מוצדקת, אך מבקשים להמשיך ולנסות לפתור את העניין בדרך "משא ומתן ענייני ובלוח זמנים קצר עם האוצר, בו ניתן לעניות דעתנו להגיע להסכמות".

לשכת הספנות פנתה ליו"ר מועצת המובילים מתוך החשש כי השביתה המתוכננת תפגע בייצוא החקלאי "השבתה כזו בעיצומה של עונת הייצוא החקלאי עלולה לפגוע בלקוחות רבים, בנמלים ובאוניות ובכלכלה הישראלית כולה בעיתוי גרוע מאוד", ציינו בבקשתם לדחיית השביתה.

בן הרוש אמר בשיחה עם PORT2PORT כי הוא לא מתכוון להקים ועדת חריגים וכי השביתה היום תתקיים כמתוכנן והמשאיות לא יפקדו את הנמלים. "הגיעו מים עד נפש" אמר בן הרוש "עם כל הכבוד לחקלאים, ואני באמת מכבד אותם וגם את לשכת הספנות, הכתובת היא לא מועצת המובילים אלא הממשלה". בן הרוש ציין כי בינתיים השביתה מתוכננת ליום אחד, אך זו רק האזהרה הראשונה. הוא הוסיף כי, גם התאחדות התעשיינים פנו אליו, אך בינתיים המאבק של מועצת המובילים ממשיך.

ממועצת המובילים והמסיעים נמסר כי, במשמרת ב' בנמלים, הכוללת גם את משמרת הלילה, פוקדים את נמלי חיפה, אשדוד ואילת כ-5,000 משאיות לכל כיוון. דהינו, מטען המיועד לייבוא ולייצוא בקיבולת של כ-32 טון ממוצע למשאית- סך הכל כ-320 אלף טון יישארו במקומם, לדברי מועצת המובילים.

עוד צוין כי, כל גורמי ההובלה וההסעה מדווחים כי מרכיב ההוצאה על הסולר בסל התשומות של הענף, זינק לכ-40% מכלל הוצאות התפעול של רכב עבודה.