דוד כוכבא בכנס המובילים: נלחמים לקבל שירות מקצועי ומהיר ממשרד התחבורה

מועצת המובילים לשינוי תקופת חידוש רישיון המוביל לחמש שנים כמו בתקינה האירופאית. דוד כוכבא: ״יש להסיר חסמים מיותרים מרגולציה טיפשית ובלתי מובנת״. ח״כ מקלב, סגן שר התחבורה: בירוקרטיה מובנית וחסמים בענף בהחלט מתסכלים


11:24 ,04.06.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

בשבוע שעבר התקיים כנס המובילים והמסיעים השנתי במלון. לכנס הגיעו עשרות מנהלי, בעלי ואנשי מטה של חברות הובלה למפגש קולגות של כל בכירי הענף תחת קורת גג אחת.

 

גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים והמסיעים פתח את הכנס בסקירה של מגמות ברגולציה בענף, כגון: הכרה ברישיונות הנהיגה לדרגות הגבוהות לחיילים משוחררים שמחזיקים ברישיון שהונפק ע״י רישוי צה״ל, טיפול בעיכובים במרב״ד, סיום הטיפול בתיקון תקנה 85 לתקנות התעבורה בנושא מידות ומשקלים למטענים חורגים, גיוס נהגי רכב כבד, טיפול באי תפקוד אגף מטענים באמצעות תיקון חוק שירותי הובלה, כך שרישיון מוביל יחודש כל 5 שנים במקום על שנה וכן תוספת כוח אדם באגף, תיקון תקנה 168א׳ לתקנות התעבורה - כבר התקיימו דיונים בנושא ומועצת המובילים הגישה המלצתה לתיקונים הנדרשים בתקנה, מה שנותר הוא לעבור לביצוע בתמיכת ועדת הכלכלה בכנסת אשר רואה בתיקון התקנה מהלך הכרחי לייעול המשק, התייעלות נמל הדרום ועוד״.

 

דוד כוכבא, מנכ״ל מועצת המובילים והמסיעים, בירך אף הוא את באי הכנס, המארגנים והמציגים ואמר: ״הכנס השנה עמד בסימן של חדשנות 360 מעלות. משתתפי הכנס נחשפו לשורה גדולה של טכנולוגיות מתחדשות בתחום הרכב הכבד בשורה של פרמטרים מעניינים בכללם: הנדסת אנוש, חזית הטכנולוגיה במערכות הנעה עתידיים מבוססים על מצבר ומנוע חשמלי, הזנת מצברים ומנועים חשמליים באמצעות מימן, במקביל להפחתת הזיהום בתקופת הביניים בשימוש במנועי דיזל מתקדמים. כמו כן הוצגו מערכות ניהול דיגיטליות שתכליתם ייעול מערך התפעול בתוך החברה ובאינטראקציה מול נמלים שטחי אחסנה ולקוחות קצה. ׳ניהול חכם׳ מהווה הכרח קיומי לענף שההון המושקע בו, הוצאות כ״א ואנרגיה מהווים למעלה מ-85% מהתשומות. אל מול כל זה אנחנו ממשיכים להילחם על זכותנו לקבל שירות מקצועי ומהיר ממשרד התחבורה, להסיר חסמים מיותרים מרגולציה טיפשית ובלתי מובנת, ולצורך כך נגייס כל גורם שיכול לסייע בכך״.

 

ח״כ אורי מקלב, סגן שר התחבורה, שהגיע לכנס אמר: ״המובילים מניעים את הכלכלה של מדינת ישראל, את התעשייה, את המסחר ויש פער גדול מאוד בין תפקידכם החשוב לבין בירוקרטיה מובנית וחסמים שיש בענף שהם בהחלט מתסכלים״.

 

מקלב הוסיף כי ״אין שום סיבה לחדש רישיון מוביל מדי שנה. אם על פי התקינה חידוש נדרש כל חמש שנים אין שום סיבה שגם אצלנו לא יהיה כל 5 שנים. אין היגיון ותועלת בדבר הזה, שוחחתי עם מנכ״ל משרד התחבורה בפועל ואנחנו על זה והופתעתי שהוא אמר שצריך חקיקה, אני חושב שניתן להסתפק בתקנה, צריך לבדוק את זה״.

 

יו״ר המועצה גבי בן הרוש אמר לסגן השר שניתן לעשות זאת גם באמצעות הוראת שעה. ״אנחנו במצב חירום וחקיקה לוקחת זמן, הסיכומים הם משנת 2019 ועדיין לא החלה חקיקה״.

 

ממועצת המובילים נמסר כי ״אם רישיון המוביל יחודש כל 5 שנים במקום כל שנה, זה יסייע לפתרון הבעיה של אי מתן שירות באגף מטענים ממנו סובלים חברות ההובלה ואף נפגעים כלכלית״.

 

סימונה יפת, סגנית סמנכ״ל מכירות דאף, דיברה על הדור הבא של משאית העתיד NGD של דאף, זוכת פרס השנה 2022 בכל קטגוריה. נדב לבנה, מנהל חטיבה טכנית, כלמוביל, נתן סקירה על משאית המימן הראשונה בארץ שנמצאת בכלמוביל ואף משמשת אותם לנסיעות פנימיות כפיילוט. יוגב גברי, מנכ״ל מאן הכיר לנו את המשאית החשמלית של MAN שהושקה השנה בעולם, בעלת טווח נסיעה של עד 400 ק״מ שכבר יש לה נוכחות משמעותית באירופה, וחנן פרידמן, מנכ״ל טראקנט, סקר את הפלטפורמה הדיגיטלית החכמה של החברה שמטרתה להפחית עלויות הובלה באמצעות הובלה חוזרת - אפליקציה שמקודמת על ידי הרשות לחדשנות.

 

עו״ד אייל ידין, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, דיבר על חשיבות ההסכם הקיבוצי לנהגי התאחדות בעלי מפעלי הובלה, אשר מבטיח להם זכויות יתר וביטחון כלכלי.

 

אייל ברוך, מנכ״ל נמל הדרום, סיפר על שיטות תפעול חדשניות בנמל הדרום, במהלך הרצאתו עלתה מהקהל תרעומת על ההמתנה הארוכה בשערי הנמל.

 

אור הלר, עיתונאי, פרשן, כתב צבאי ומגיש בערוץ 13, העביר לנוכחים סקירה מרתקת על מצבה הביטחוני של ישראל בין עזה ללבנון, בין החמאס לחיזבאללה, בין איראן למצרים.