בן הרוש: 20 מיליון שקל בתקציב לטובת נהג מקצועי כמקצוע נדרש

עשרות מנהלי חברות הובלה מכל רחבי הארץ הגיעו לאסיפה הכללית ושמעו מפי דוד כוכבא וגבי בן הרוש על גיוס והכשרת נהגים, על אכיפת חוקי התנועה של משאיות בכבישים ועל הבג״צ הקרב נגד משרד התחבורה


10:56 ,24.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות בעלי מפעלי הובלה ומועצת המובילים קיימה אמש את האסיפה הכללית השנתית שלה. עשרות מנהלי חברות ההובלה מהגדולות בענף, הגיעו מכל רחבי הארץ לקחת חלק באסיפה.

 

דוד כוכבא, מנכ״ל ההתאחדות והמועצה, סיכם את הפעילות השנתית של 2017. לדבריו, הנושאים העיקריים שעסקו בהם היו גיוס והכשרת כ״א נהגים, קידום אזורי חנייה ומנוחה בצירים הראשיים, סיום הליכי חקיקה להכשרת נהגים חדשים ופעילים, המשך התיאום עם משטרת התנועה והכוונה מקצועית של יח׳ האכיפה המשטרתית לרכב כבד שהוקמה זה לא מכבר, קיום עבודת מטה רצופה מול נמלי ישראל, חנ״י וחברות הספנות, המשך תיאום שגרתי מול אגפי משרד התחבורה, מטענים ואגף הרכב, בכל הנוגע לשינויים ודרישות רגולטוריות, שמירה על יחסי עבודה בריאים ותקינים מול ארגוני הנהגים וההסתדרות החדשה (הקמת ועדה פריטטית ליישוב סכסוכים לקיצור פתרון מחלוקות בין נהגים ומעסיקים), הדרכת חברות הובלה בכל הנוגע לניהול מערך שכר תקין ומדויק בהתאם לאמור בהסכם הקיבוצי ומעקב רצוף אחר יוזמות חקיקה של הכנסת והממשלה בנושאים הנוגעים לענף תוך גיבוש תגובות ומהלכים.

 

לדברי גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים והתאחדות בעלי מפעלי הובלה: "לפני שנה ושמונה חודשים המכון הרפואי אמר שחיילים משוחררים ששירתו כנהגים מקצועיים בצה״ל יצטרכו לעבור מכון רפואי לאחר שחרורם בכדי לאזרח את הרישיון שלהם. הצבא מבקש ממני להגיע לכנסים קדם צבאיים לשכנע את החיילים, אני מראה להם תלושי שכר ואת התנאים שלנו, ואז הם רואים שהמשכורת סבירה ושזאת לא הבעיה. היום אני מתחיל להבין למה לא רוצים להתגייס, באים ואומרים להם ׳אל תוציא רישיון על סמיטריילר, אל תהיה פראייר, לא מוכר באזרחות ואתה צריך לעשות יותר ימי מילואים׳. לא ייתכן שבצבא הם נוסעים עם מובילי טנקים ופתאום באזרחות אסור להם. אבל יש גם בשורות טובות: בשעה טובה בחודש הבא חברת מדיטון שמספקת שירותי רפואה פרטית, תשים ברחוב הארבעה בת״א במשרד הבריאות 12 רופאים,  והם התחייבו לתת תשובות של המכון הרפואי בתוך 19 יום, כאשר היום כל התהליך אורך כשנה. אם אתם שואלים אותי, אני בכלל הייתי מוותר על המכון הרפואי כי הכי טוב זה שהצבא יכשיר אותם. אם הצבא יכול להכשיר טייסים, הוא יכול להכשיר גם נהגים.

 

״דבר נוסף, כבר בחוק התקציב אנו מסומנים עם 20 מיליון שקל לטובת ענף ההובלה שמטרתם להכניס את הנהג המקצועי כמקצוע נדרש, כך שחיילים עם רישיון C יוכלו להוציא רישיון סמיטריילר על חשבון המדינה ובנוסף לקבל דמי קיום למשך ארבעה חודשים״.

 

לגבי אכיפת חוקי התנועה עבור רכב כבד בכבישים, הוסיף בן הרוש: ״אנחנו מנסים לבלם את התאונות, תאונות עם גשרים ועוד, שמו עלינו את הפוקוס והמשטרה מטילה עלינו דוחות בצורה בלתי סבירה. אני מטפל בתיקים כמעט מידי יום מול בית המשפט, עכשיו סיכמתי עם המשטרה שנשב איתם לדיון בנושא. עשו 900 מיליון שקל על דוחות בשנה, חבל שהם עושים יחסי ציבור על חשבוננו. היום הדוחות זה לא ברירת קנס, זה כבר ניקוד. 12 נקודות אתה מוזמן לנהיגה נכונה ועוד 2 נקודות אתה מאבד את הרישיון לשלושה חודשים והולך לתיאוריה. שמתי לב שכ-70% מהדוחות כלל לא היו צריכים להינתן כי לא נעשתה עבירה. זה חוסר ידע בסיסי אצל סיירים ובוחנים ותיקים שלא מכירים את תקנות התעבורה. ישבתי עם כל מפקדי תחנות המשטרה בארץ והם בעצמם לא יודעים את התקנות אז איך נצפה מהשוטרים שיידעו? אנחנו לא נוכל להמשיך להיות בני ערובה״.

 

לבסוף, עדכן בן הרוש את הנוכחים בפניית מועצת המובילים למשרד התחבורה כשלב אחרון טרם הגשת בג״צ בגין אי קיום המלצות והחלטות שניתנו במסגרת ועדות ציבוריות וצווי בתי המשפט בנושאים שונים הקשורים להסדרת ענף ההובלה ולהתמודדות עם הקטל בדרכים, כגון: הכשרת נהגים מקצועיים, שיפור התשתיות, הסדרת חוק שעות עבודה ומנוחה ואכיפתו, טיפול במחסור בנהגי רכב כבד, אימוץ תקינה אירופאית בצורה לא שלמה ועוד.