גבי בן הרוש: לא נקיים מו"מ תחת איום על סכסוך עבודה

המשא ומתן הארצי-ענפי על הסכם העבודה הקיבוצי בענף ההובלה הוקפא בתחילת החודש בשל הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברת תים. בן הרוש לעיני: תוצאות שביתה בענף ייפלו על כתפייך


00:00 ,21.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

המשא ומתן הארצי-ענפי על הסכם העבודה הקיבוצי בענף ההובלה הוקפא בתחילת החודש בשל הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברת תים. בן הרוש לעיני: תוצאות שביתה בענף ייפלו על כתפייך
 
לדברי יו"ר התאחדות בעלי מפעלי הובלה ההכרזה על סכסוך עבודה בחברת תים הינה בבחינת "תקיעת מקלות בגלגלים ועצירת תהליך שנבנה באמון של שנים רבות".
 
נזכיר כי גבי בן הרוש, יו"ר התאחדות בעלי מפעלי הובלה, אשר מנהל את המשא ומתן הארצי-ענפי על הסכם העבודה הקיבוצי בענף ההובלה הודיע בתחילת חודש אפריל על הקפאתו של המשא ומתן מול ההסתדרות החדשה, זאת בעקבות הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברת תים המעסיקה קרוב ל-40 נהגים.
 
בן הרוש פנה אתמול במכתב ליו"ר ההסתדרות החדשה, עופר עיני, וציין בפניו כי ההסכם הקיבוצי בענף התובלה חל על כלל הנהגים ברכב מסחרי, לרבות נהגים המועסקים בתעשייה, וזאת על מנת לשמור על עקרון השוויון והתחרות ההוגנת בענף ההובלה.
 
בן הרוש מציין כי "אי המענה בנושא הנ"ל, לצד ההתלהמות מול חברות הובלה עצמאיות, גורם לי למחשבה שנייה ביחס למכלול התהליך בו מתקיים המו"מ על הסכם השכר".
 
בן הרוש מציין בפנייתו לעופר עיני כי אין בכוונת התאחדות בעלי מפעלי הובלה לקיים משא ומתן תחת איום על סכסוך עבודה. לדבריו, "במידה וההסתדרות תוביל להשבתת הענף האחריות לתוצאות תיפול על כתפיך, על כל המשמעויות של ניהול משק הובלה בעת משבר כלכלי כבד".
 
יש לציין כי לטענת ההסתדרות קיים הבדל בין הסכם קיבוצי כללי הקובע את תנאי המינימום המשותפים לבין הסכם מפעלי הקובע תנאי עבודה ייחודיים. לטענת ההסתדרות, סכסוך העבודה בחברת תים נוגע לתנאי העבודה הייחודיים בחברה והוא החל להתנהל בשנת 2007 וקיום המו"מ היה ידוע להתאחדות בעלי מפעלי הובלה.
 
אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, ציין בתחילת החודש כי ההסכם הקיבוצי בין ההסתדרות לבין התאחדות בעלי מפעלי תובלה מתיר להסתדרות לנהל מו"מ ולחתום הסכמים עם חברות תובלה באופן ישיר. מכאן, הוראת התאחדות בעלי מפעלי תובלה שלא לחתום או לנהל הסכם קיבוצי עם ההסתדרות מהווה הוראה הנוגדת את ההסכם הקיבוצי בין הצדדים.
 
לדבריו, הודעת ההתאחדות להקפאת המו"מ הארצי עד להסרת סכסוך העבודה בתים, "מהווה אולטימטום שההסתדרות ואיגוד עובדי התחבורה לא ישלימו איתו".
 
אדרי הוסיף כי אין בכוונת ההסתדרות להסיר את סכסוך העבודה בחברה. "חלה עלינו חובה לעגן הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העסקת הנהגים בחברה, לרבות שמירה על הוודאות התעסוקתית שלהם במקרה של מיזוג עם חברה אחרת".