גבי בן הרוש: החל ממחר המשאיות לא יפקדו את נמלי ישראל

בעקבות אסיפת חירום של מנהלי חברות ההובלה הוחלט כי משאיות לא יפקדו את הנמלים עד להודעה חדשה. בנוסף תקיים מחר מועצת המובילים והמסיעים הפגנת כוח בשערי נמל חיפה. בן הרוש: נוציא את הנמלים מכלל שימוש


00:00 ,27.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות אסיפת חירום של מנהלי חברות ההובלה הוחלט כי משאיות לא יפקדו את הנמלים עד להודעה חדשה. בנוסף תקיים מחר מועצת המובילים והמסיעים הפגנת כוח בשערי נמל חיפה. בן הרוש: נוציא את הנמלים מכלל שימוש
 
מועצת המובילים והמסיעים כינסה הבוקר אסיפת חירום של מנהלי חברות ההובלה בחיפה במהלכה התקבלה ההחלטה כי החל ממחר בבוקר משאיות לא יפקדו את נמלי חיפה, אשדוד ואילת – זאת עד להודעה חדשה. כתוצאה מכך לא תתבצע עבודות פריקה וטעינה של מטעני יבוא ויצוא מצד נהגי המשאיות.

 

בנוסף לכך הודיע גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, כי מחר בבוקר תתקיים הפגנת כוח של מועצת המובילים והמסיעים במהלכה יגיעו עשרות משאיות לנמל חיפה ויחסמו את הכניסה לנמל.
 
לדברי בן הרוש, ההחלטה התקבלה בעקבות שיבושים בעבודה בנמלים בהם נוקטים עובדי הנמלים, וזאת כתוצאה מאישור חוק ההסדרים בתקציב המדינה. כזכור, אתמול אישרה ההסתדרות סכסוך עבודה בכלל נמלי ישראל.
 
בן הרוש ציין בשיחה עם מערכת port2port כי חברות ההובלה לא יאפשרו לאף גורם לנהל את המאבקים בנמלים על גבן."הבעיה אינה רק של האוניות שמעוכבות וגובות על כך סכומי עתק. הבעיה הקשה ביותר היא של המשאיות ושל הנהגים שההתעללות בהם הפכה לשגרה. אנחנו לא נסכים להיות בני ערובה". לדברי בן הרוש, נהגי המשאיות מתלוננים כי עקב העיצומים והשיבושים הם תקועים בנמלים 10 שעות ואף יותר מכך. "בשביל להחזיר מכולות ריקות לנמל נהגים המתינו שבע שעות ואף יותר", ציין בן הרוש, "זה אבסורד".
 
בנוסף לכך מציין בן הרוש כי ביומיים האחרונים נהגים שנאלצו להמתין בכניסה לשער נמל חיפה "זכו" לביקור ניידות של משטרת ישראל אשר, לדבריו, "התעמרו בהם ללא סיבה ואף חילקו להם דו"חות בגין סיבות שונות ומשונות".
 
לדברי בן הרוש, העובדים בנמלים יצרו מצב שרשמית הנמל כביכול עובד אבל בפועל מתקיימות אסיפות הסברה והאטה משמעותית בעבודה. "למצב כזה לא נסכים", אומר יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, "נחסום את הנמלים ונוציא אותם מכלל שימוש".
 
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים הוסיף וציין כי "נמאס מהמצעד של שרי האוצר והתחבורה שמגיעים לנמלים ומבטיחים הבטחות ומצהירים הצהרות ואנחנו נשארים עם הצלקות. נתניהו הבטיח כי בעקבות הרפורמה כל משפחה תחסוך 5,000 שקל בשנה ואני בטוח כי כל כלכלכן מתחיל יכול לחשב ולומר בוודאות כי מאז שהחלה הרפורמה כל המשפחה בישראל הפסידה 50 אלף שקל. על מי הם מנסים לעבוד?".