בן הרוש להסתדרות: בטלו הסכסוך ושובו לשולחן הדיונים

מוחים על הכרזת סכסוך העבודה בענף ההובלה וטוענים כי ההסתדרות מתבצרת בעמדותיה בעוד התאחדות בעלי מפעלי ההובלה שיפרה הצעותיה על מנת לאפשר התקדמות במו"מ


00:00 ,02.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מוחים על הכרזת סכסוך העבודה בענף ההובלה וטוענים כי ההסתדרות מתבצרת בעמדותיה בעוד התאחדות בעלי מפעלי ההובלה שיפרה הצעותיה על מנת לאפשר התקדמות במו"מ
 
גבי בן הרוש, יו"ר התאחדות בעלי מפעלי ההובלה בישראל, פנה אתמול במכתב לאבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות בדבר סכסוך העבודה שהוכרז בענף ההובלה בישראל, וקרא לו לבטל את הודעת הסכסוך ולשוב לאתר לשולחן הדיונים על מנת לחדש את המשא ומתן בין הצדדים.
 
בן הרוש כותב לאדרי כי בעלי חברות התובלה דוחים מכל וכל את העילות לסכסוך העבודה ומאשימים את ההסתדרות כי נסיבות האיום בשביתה אינן חוקיות ואינן צודקות. "הדעת לא סובלת את קלות ההכרזה על השביתה כצעד ראשוני במשא ומתן, תוך פגיעה במעסיקים המקיימים עמכם הידברות עניינית ובה ובשעה שההסתדרות אינה מנהלת משא ומתן בתום לב", כותב בן הרוש.
 
בן הרוש מציין במכתבו כי המשא ומתן על חידוש ההסכם הקיבוצי הענפי כלל עד לאחרונה ישיבות ספורות בלבד, וכי במהלך ישיבות אלו הציגו הצדדים את עמדותיהם. בן הרוש כותב כי בעוד ההסתדרות מתבצרת בעמדותיה התאחדות בעלי מפעלי ההובלה הלכה כברת דרך והסכימה לשפר את הצעותיה על מנת לאפשר התקדמות במו"מ והגעה להסכם.
 
בן הרוש מפרט במכתבו לאבי אדרי את המצב הקשה, לדבריו, בו מצויות חברות התובלה כיום. הוא מזכיר כי הענף מצוי במשבר וכי חברות רבות סוגרות את שעריהן ומותירות עובדים ללא פרנסה. בנוסף לכך, מציין בן הרוש, בשוק קיימת תחרות פרועה וחברי ההתאחדות המאורגנים אשר דואגים לרווחת העובדים ותנאי עבודתם נאלצים להתמודד מול שוק פרוץ של חברות הובלה ומובילים שאינם חברים בהתאחדות ואינם משלמים לחבריהם תנאי שכר מינימליים..
 
"תמוה ומקומם", כותב בן הרוש, "כי דווקא אצל המעסיקים המאורגנים בחרתם להכריז על סכסוך עבודה ושביתה, כך שמעסיקים אלו עלולים להיפגע עוד יותר בעוד המתחרים הבלתי מאורגנים ייהנו ממצב זה ואף יגדילו את רווחיהם על חשבון הגופים המאורגנים ועובדיהם".
 
נזכיר כי המו"מ בין הצדדים עלה על שרטון בשל אי הסכמת הצדדים על גובה תשלום הארוחות היומי של הנהגים וכן על תוספת הוותק במשכורת לנהגים.