בן הרוש: "חוק שעות נוספות" אינו נועד לענף התובלה

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים נפגש עם נציגי משרד התמ"ת והציג את הקושי הקיים במדידת שעות העבודה הריאליות של הנהגים. בן הרוש: הנהגים מקבלים תגמול על שעות נוספות באמצעות הפרמיות


00:00 ,02.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים נפגש עם נציגי משרד התמ"ת והציג את הקושי הקיים במדידת שעות העבודה הריאליות של הנהגים. בן הרוש: הנהגים מקבלים תגמול על שעות נוספות באמצעות הפרמיות
 
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, נפגש לאחרונה עם נציגי משרד התמ"ת בנושא אכיפת שעות עבודה נוספות בענף המובילים והמסיעים.
 
בן הרוש הציג בפגישה עם נציגי המשרד מסמכים משפטיים התומכים את המכשולים העומדים בפני מועצת המובילים והמסיעים לבצע מעקב מהימן אחר שעות העבודה הריאליות של הנהגים, וזאת למרות האמצעים העומדים לרשות המועצה ואמורים לסייע במעקב זה כגון הטכנוגרף המודד את שעות הנסיעה של הרכב הכבד.
 
בן הרוש טען כי בימים אלה עמלים נציגי הענף אל מול נציגי ההסתדרות על חתימה של הסכם קיבוצי חדש וביקש כי הפטור הקיים בענף התובלה מזה שנים רבות בנושא שעות נוספות ייושם גם בהסכם הקיבוצי החדש.
 
בן הרוש הזכיר לנציגי התמ"ת כי חוק השעות הנוספות בעבודה נועד למעשה למגזרים אחרים -  בעיקר עבור חברות כוח אדם – וכי ענף התובלה וההיסעים טופל בנושא הגבלת שעות העבודה במסגרת חוק שעות עבודה ומנוחה כאשר מטרתו העיקרי של החוק הנ"ל הינו בטיחות בדרכים והגבלה על שעות הנסיעה של הנהגים בשל רצון המחוקק לשמור על ערנותם ותפקודם בכביש.
 
בן הרוש ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי חוק שעות נוספות אשר נכנס לתוקף בחודש פברואר השנה הינו למעשה חוק מיותר עבור ענף התובלה וההיסעים וכי הוא פועל להחריג את הענף מהכללתו תחת חוק זה. בן הרוש הוסיף כי קשה מאוד לעקוב אחר שעות העבודה האמיתיות של נהגי הרכב הכבד שכן לעיתים הם מסיימים את עבודתם במרחק של 200 ואף 300 ק"מ מביתם ולכן, אם ברצונם לשוב לביתם עליהם לנסוע לשם – אך נסיעה זאת אינה נעשית במסגרת עבודתם אך עדיין נרשמת בנתוני הטכנוגרף המותקנים ברכב הכבד. בן הרוש ביקש להדגיש כי נהגי המשאיות מקבלים תגמול עבור שעות נוספות אך הדבר נעשה דרך סעיף פרמיות בחוזה העבודה עימם.