בן הרוש בכנס המשתמשים: יש מחסור בנהגי רכב כבד

לדבריו, הרשויות דיכאו את ענף ההובלה ואת הנהגים אשר העדיפו לעזוב את המקצוע. מנכ"ל משרד התחבורה הודיע כי בכוונת משרדו לקדם ההכרה בנהיגה כמקצוע מועדף


00:00 ,04.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

לדבריו, הרשויות דיכאו את ענף ההובלה ואת הנהגים אשר העדיפו לעזוב את המקצוע. מנכ"ל משרד התחבורה הודיע כי בכוונת משרדו לקדם ההכרה בנהיגה כמקצוע מועדף
 
ממועצת המובילים והמסיעים נמסר כי ביום עיון שערך אתמול איגוד המשתמשים בהובלה ימית עלתה במלוא חומרתה בעיית הקשיים לביצוע ההובלה מהנמלים שמקורם במחסור בנהגים בעלי רשיון להפעלת רכב כבד.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, שהתייחס לנושא במהלך דבריו בכנס, אמר כי לחברות ההובלה אין בעיה של מחסור ברכב. "נוכל להזמין רכב מאירופה מוכן לעבודה בתוך חודשיים. הבעיה בפניה ניצב ענף ההובלה היא המחסור בנהגים".
 
בן הרוש אמר כי הרשויות דיכאו את ענף ההובלה ואת הנהגים עד כדי ייאוש. הוא מנה את ההמתנות הארוכות בנמלים, את רדיפת המשטרה אחרי נהגים שבגלל המתנות בנמלים עברו את שעות העבודה המותרות בחוק: 12 שעות ברוטו ביום. בן הרוש אמר כי "לנהגים נמאס לעבוד בתנאים אלה ונהגים רבים עזבו את העבודה. הם השאירו בשטח חלל ריק וכיום אין די נהגים לביצוע ההובלות מהנמלים בקצב של 15 עד 20 שעות ביממה".
 
בן הרוש התריע על היחס הגרוע שמקבלים המובילים, ואמר כי "הנמלים נותנים זכות קדימה לא מוצדקת לחברות הספנות וללא כל תיאום עם יכולות השינוע של המובילים".
 
בן הרוש לא מצא דרך אחרת כדי להמחיש עד כמה המצב עגום והתבדח עם מנהלי הנמלים בעת שאמר להם: "כי הם יכולים לוותר על העסקת שומרים, לא צריך שומרים כאשר הנהגים ממתינים בנמלים יום ולילה. מיותר לשלם לשומרים, אנחנו הנהגים משמשים גם כשומרים של הרציפים".
 
מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן הודיע במהלך הכנס כי משרד התחבורה פועל לקידום ההכרה בנהיגה כמקצוע מועדף שיוכל למשוך אליו צעירים בוגרי צבא. לדברי סיטרמן, החוליה החלשה בשרשרת האספקה היא התובלה שאותה יש לחזק. "נעשה זאת בעזרת תמריצים לנהגים צעירים" אמר סיטרמן.
 
בעקבות הדיונים שנערכו ביום העיון תובעת מועצת המובילים והמסיעים משר התחבורה לזרז את ההחלטה בתקנה 168 לתקנות התעבורה ולהכריז על מקצוע הנהיגה כמקצוע מועדף ללא השהיות נוספות.