בוטלה מערכת ה-MAUT הגרמנית למיסי אגרה בכבישים

מערכת מיסי האגרה הגרמנית הנקראת "MAUT" בוטלה ע"י השלטונות הגרמניים, לאחר דחייה של מספר חודשים. במקומה תופעל מחדש תוכנית ה-"EUROVIGNETTE", אשר הייתה בתוקף עד חודש אוגוסט


00:00 ,18.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מערכת מיסי האגרה הגרמנית הנקראת "MAUT" בוטלה ע"י השלטונות הגרמניים, לאחר דחייה של מספר חודשים. במקומה תופעל מחדש תוכנית ה-"EUROVIGNETTE", אשר הייתה בתוקף עד חודש אוגוסט. מעריכים כי כישלון המערכת החדשה תעלה לשילטונות הגרמניים כ-6.5 ביליון יורו אובדן הכנסות.

למערכת ה"MAUT" היו בעיות כבר מההתחלה, לאחר שהחברות שזכו במכרז DEUTSCHE TELEKOM, DAIMLER CHRYSLER, והחברה הצרפתית COFIROUTE, שהשתמשו בטכנולוגיות חדשות שעדיין לא נוסו ולכן תאריך ההשקה של התוכנית נדחה לשנת 2005. גם כך ידרשו פיצויים מן השלטונות אם הטכנולוגיות לא יעבדו גם אז.

כל האפיזודה הזו גרמה למבוכה רבה לכל המעורבים בפרשה, למרות שהחברות שזכו במכרז תקבלנה הזדמנות אחרונה למציאת פתרון מתקבל על הדעת. במקרה שהדבר לא יצלח, יוצג הפרוייקט שוב במכרז, והדבר יכול להתארך בשנתיים נוספות.

בינתיים מכרז אחר יכול להיערך ע"י חברה איטלקית בשם AUTOSTRADE וחברת אלקטרוניקה שוויצרית בשם FELLA, אשר לאחרונה הפעילו בהצלחה טכנולוגיה להפעלת מערכת למיסי אגרה באוסטריה.

המאמר נמסר באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.