אמיר שני לגבי אופיר: לפעול ליישום נוהל הלנת לילה למטענים במסוף נהר הירדן

רשות שדות התעופה קיבלה את אישורם של גורמי בטחון להלנת לילה למטענים בשטח מסוף נהר הירדן, בכפוף לכך שהרשות תקבל על עצמה ביצוע פעולות גידור, תאורה ואבטחה


00:00 ,28.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
רשות שדות התעופה, קיבלה בימים האחרונים את אישורם של גורמי בטחון להלנת לילה למטענים בשטח מסוף נהר הירדן, בכפוף לכך שהרשות תקבל על עצמה ביצוע פעולות גידור, תאורה ואבטחה; אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס פנה, עקב כך, למנכ"ל רש"ת, מר גבי אופיר, לקידום הנושא

"נודע לנו כי גורמי הביטחון, האמונים על מערך אבטחת כלי הרכב החוצים את מעבר הגבול ושינוע המטענים בתחומי מסוף נהר הירדן, נתנו לא מכבר את אישורם להלנת לילה למטענים בשטח המסוף, בכפוף לכך שהרשות תקבל על עצמה ביצוע פעולות גידור, תאורה ואבטחה", פנה אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, לגבי אופיר, מנכ"ל רשות שדות התעופה.

לדברי שני, אישור זה, לו המתינה הקהילייה העסקית בכיליון עיניים זמן רב, משפר באופן דרמטי את האפשרויות הגלומות בפיתוח הסחר ההדדי עם ירדן. "ולכן מן הראוי היה שהנהלת הרשות המחויבת, על פי חוק, לפעול לטובת מערכות סחר החוץ הישראלי תוכיח את נכונותה ותחל ליישם בפועל את האישור".

האישור הביטחוני יאפשר, עם יישומו המלא, תפעול נוח יותר ויעיל יותר לכל הגורמים המעורבים בסחר ההדדי ויתרום תרומה נכבדה, לא רק לייעול כללי של מערך כניסת ויציאת סחורות אלא גם ובעיקר, לחיסכון כספי נכבד למגזר העסקי הישראלי והירדני כאחד, ציין שני.

אמיר שני לגבי אופיר: לפעול ליישום נוהל הלנת לילה למטענים במסוף נהר הירדןמנכ"ל ארגון הגג הוסיף כי לאור קבלת האישור הביטחוני, הם מצפים כי הנהלת הרשות תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה ותכשיר את השטחים הדרושים לצורך כך כדי להביא, בתוך פרק זמן קצר, לידי ביטוי את האפשרות לאחסנת לילה.

"כל עיכוב בהחלטת הרשות גורם נזק רב בראש ובראשונה לתדמיתה של ישראל ובנוסף לחברות הפועלות בסחר ההדדי ולנותני השירותים הלוגיסטיים".

המכתב נשלח עם העתקים למר אהוד אולמרט - שר התעשייה המסחר והתעסוקה, עו"ד אוריאל לין - נשיא אגוד לשכות המסחר, מר עודד טירה - נשיא התאחדות התעשיינים, מר בני גאון - נשיא לשכת המסחר ישראל ירדן, מר צבי שלום - יו"ר רשות שדות התעופה, מר שרגא ברוש - יו"ר מכון היצוא, מר עמי סגל - סגן בכיר למנהל אגף המיסים.

ישי שורק, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל ירדן הגיב לדברים. "אנו מברכים על כל צעד שיהיה בו כדי להקל על קהילת המשתמשים במעבר ועל העובדים בו כאחד, ומקווים כי החלטה זו הנה חלק מהפנמה של הצורך לשדרג את מעבר גבול נהר הירדן ולהתאימו לעלייה המרשימה והמבורכת בתנועת הסחורות במעבר. אנחנו מקווים כי הרשויות המוסמכות יפעלו בהקדם האפשרי ליישומה של ההחלטה וימנעו מעיכובים מיותרים".

יש לציין כי, בבחירות שנערכו בחודש שעבר, נבחר אמיר שני כחבר הוועד המנהל של לשכת המסחר ישראל-ירדן.

מרשות שדות התעופה, המציינת היום את טקס השקת טרמינל 3 בנוכחות נכבדים רבים, נמסר כי התייחסות מפורטת לנושא תימסר בקרוב.