איגוד המשתמשים מוחה על הכוונה להעלות מחירי התובלה היבשתית

יו"ר האיגוד פנה במכתב למנכ"ל חברת "סע-שא" ומחה על הכוונה להעלות את התעריפים ב-10% עקב המצב בנמלים ועל עיתויה. גבי בן הרוש בתגובה: שיתעסק בהובלה הימית ולא בהובלה היבשתית


00:00 ,29.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר האיגוד פנה במכתב למנכ"ל חברת "סע-שא" ומחה על הכוונה להעלות את התעריפים ב-10% עקב המצב בנמלים ועל עיתויה. גבי בן הרוש בתגובה: שיתעסק בהובלה הימית ולא בהובלה היבשתית
 
יו"ר איגוד המשתמשים, גד שפר, פנה היום לחברי האיגוד וציין בפניהם כי לאחרונה התקבלו במשרדי האיגוד הודעות שונות של חברות בארץ ובעולם על העלאת מחירי ההובלה היבשתית. שפר ציין את הודעתה של חברת "סע-שא" על כוונתה להעלות את מחירי ההובלה היבשתית ב-10% עקב המצב בנמלים.

שפר עדכן את חברי האיגוד כי הוא פנה במכתב למנכ"ל חברת "סע-שא" בדרישה לבטל העלאה גבוהה זו וכתב לו: "מדוע דווקא עכשיו, כשיש שיפור משמעותי במצב הצפיפות בנמלים ונראה כי המצב מתייצב, כששר התחבורה ומנכ"ל משרד התחבורה החלו לטפל בנושא ברצינות ובעקביות, והתוצאות כבר נראות בשטח (גם אם הן חלקיות בשלב זה), הנכם מוצאים לנכון להעלות את מחירי ההובלה בשיעור ניכר?".
 
שפר ציין במכתב, שעותקים ממנו נשלחו למנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן וליו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, כי בצוות ההיגוי שהוקם על ידי משרד התחבורה נעשה מאמץ ניכר לגרום לשינוי של ממש בתפקוד הנמלים.
 
שפר ציין במכתבו כי איגוד המשתמשים בהובלה ימית מצפה שחברות ההובלה היבשתית יראו את עצמן כחלק מהמהלך החשוב שנעשה כעת בשיתוף משרד התחבורה, כפי שהאיגוד רואה עצמו חלק ממנו, למרות הנזקים העצומים שנגרמו לבעלי המטענים.
 
יו"ר האיגוד הציע לחברי האיגוד לבדוק היטב את השוק ולהשוות מחירים והביע תקווה כי חברות תובלה אחרות לא ילכו בדרכיה של "סע-שא".
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, הגיב בהפתעה לטענותיו של שפר ואמר כי ככל הנראה שפר שכח את תפקידו. "שיתעסק בהובלה הימית ולא בהובלה היבשתית" אמר בן הרוש וציין כי כיום, למרות כל הוועדות והתת-ועדות, המצב השגרתי בנמלים הינו בלתי נסבל כאשר נהגי משאיות מגיעים ונאלצים להתמודד עם המתנה של שעות בלא מעש – שעות עליהן אף אחד לא לוקח אחריות וגם לא משלם.
 
"מצב ההובלה היבשתית בכי רע. אין להשיג היום מובילים בשוק בגלל המסופים", ציין בן הרוש, "גם הרציפים מלאים במטענים – באשדוד במיוחד – ואף אחד לא בא לקחת אותם. אין כלים, אין מנופים – כל יום סיפור אחר. התוצאה היא שנהגים בורחים מהענף – אף אחד כבר לא רוצה לעבוד במקצוע הזה".