אדרי מגיב: התאחדות בעלי מפעלי הובלה שותפה בכירה לפגיעה בזכויות הנהגים

לטענת יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות חברות ההובלה מפרות הסכמים בנושאי א.ש.ל, תוספת מקצועית, פרמיות, וגביית דמי טיפול. גבי בן הרוש: נטפל במי שמפר ההסכם


00:00 ,22.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

לטענת יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות חברות ההובלה מפרות הסכמים בנושאי א.ש.ל, תוספת מקצועית, פרמיות, וגביית דמי טיפול. גבי בן הרוש: נטפל במי שמפר ההסכם
 
אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, הגיב לדברי גבי בן הרוש על הקפאת המשא ומתן הארצי-ענפי על הסכם העבודה הקיבוצי בענף התובלה באומרו "צר לי כי מר בן הרוש בחר לחלק ציונים להתנהלותה של ההסתדרות המגלה אחריות מוכחת לעובדים במשק בכלל ולנהגי ההובלה בפרט - בעוד שהתאחדות בעלי מפעלי הובלה שותפה בכירה לפגיעה בזכויות הנהגים".
 
לדבריו, בבדיקה שבוצעה על ידי ההסתדרות מול ועדי העובדים בענף הובלה התחוור כי חברות ההובלה מפרות הסכמים בנושאי א.ש.ל, תוספת מקצועית, פרמיות, וגביית דמי טיפול.
 
אדרי הוסיף כי בכל הקשור להקפאה החד צדדית של המו"מ על ידי התאחדות בעלי מפעלי תובלה, בכוונת ההסתדרות לכנס את פורום ראשי הוועדים בענף ההובלה לצורך קבלת החלטות לדרכי פעולה עתידיים.
 
נזכיר כי גבי בן הרוש, יו"ר התאחדות בעלי מפעלי הובלה, אשר מנהל את המשא ומתן הארצי-ענפי על הסכם העבודה הקיבוצי בענף ההובלה הודיע בתחילת חודש אפריל על הקפאתו של המשא ומתן מול ההסתדרות החדשה, זאת בעקבות הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברת תים המעסיקה קרוב ל-40 נהגים.
 
בן הרוש פנה אתמול במכתב ליו"ר ההסתדרות החדשה, עופר עיני, בו כתב כי אין בכוונת התאחדות בעלי מפעלי הובלה לקיים משא ומתן תחת איום על סכסוך עבודה. לדבריו, "במידה וההסתדרות תוביל להשבתת הענף האחריות לתוצאות תיפול על כתפיך, על כל המשמעויות של ניהול משק הובלה בעת משבר כלכלי כבד".

 

בן הרוש ציין היום בתגובה לדבריו של אבי אדרי כי "מי שמפר את ההסכם הענפי ואינו עומד בתנאי ההסכם יטופל".