הוכרז סכסוך עבודה ברשות שדות התעופה

הרקע הוא הרחבת תופעת עובדי הקבלן ופגיעה בתנאי העובדים. יו"ר ועד העובדים פנחס עידן: "נראה כי אין רצון אמיתי לפתור את הפערים בהידברות"


11:29 ,23.06.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה ברשות שדות התעופה.

 

במסגרת ההכרזה על סכסוך העבודה, העובדים דורשים להסדיר ולהגביל את סוגיית עובדי הקבלן ברשות מבחינת כמות העובדים, תפקידיהם וזכויותיהם. לטענת ההסתדרות ונציגות העובדים, ההתנהלות הקיימת של הרשות פוגעת פגיעה חמורה בעבודה המאורגנת.

 

בנוסף, העובדים מוחים על מבוי סתום במו"מ להעסקת בכירים תחת הסכם קיבוצי ועל כך שעובדים נקלטים לתפקידים שונים ללא מכרז, באופן שפוגע בקידום עובדים אחרים ובשקיפות במקום העבודה. עילות נוספות קשורות לאי מתן גמול השתלמות לעובדי הדירוג התעופתי ולדרישה להגנה על כספי הפנסיה התקציבית של העובדים שהופקדו בקרן נאמנות.

 

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן: "אנו מנסים להיפגש עם ההנהלה, אולם ללא הואיל. הפגישות נדחות שוב ושוב, ובינתיים מספר עובדי הקבלן הולך וגדל בניגוד להסכמים, וזכויות הפנסיה של העובדים אינן מובטחות. ועד העובדים מגלה אפס סובלנות לשיטות העסקה פוגעניות ברשות. לא ניתן לכך יד. צר לנו שאנו נאלצים להכריז על סכסוך עבודה, אך נראה כי אין רצון אמיתי לפתור את הפערים באמצעות הידברות".

 

מרשות שדות התעופה לא נמסרה תגובה לדברים.