במחאה על סגירת שדה דב: אילת תיסגר מחר

מחר תתקיים הפגנת המונים בקדמת שדה התעופה באילת. כל הכניסות לעיר באוויר וביבשה ייסגרו, הלימודים יופסקו בשעה 11:00 ושדה התעופה יושבת. מאבקה של אילת זוכה לתמיכתו של ראש עיריית תל אביב שהבטיח לסייע


11:39 ,11.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

על רקע הכוונה לסגור את שדה דב ב-1 ביולי 2019 החליטה מועצת העיר אילת להסלים את המאבק ותנקוט בשורת צעדים חריפים. במסיבת עיתונאים משותפת לחולדאי ויצחק הלוי, שנערכה בשבוע שעבר בהשתתפות חברי כנסת, הודיע ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, על סגירתה והשבתתה המוחלטת של העיר אילת מחר (12.3.2019). ההשבתה, בתמיכת ההסתדרות תכלול את מערכת החינוך, נמלי הים והאוויר, התחבורה הציבורית והמוניות בעיר, מעברי הגבול ועוד. בשלב הבא, מתכנן ראש העיר אילת לפתוח בשביתת רעב באוהל מחאה אשר יוצב בשדה דב.

 

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, הביע תמיכה במאבקה של אילת והבטיח לנקוט פעולות על מנת לסייע במניעת האיום לחסל את נתיב התחבורה המרכזי המחבר את תל אביב עם אילת ולפגוע בתושבי עירו. מדוברות העיר אילת נמסר כי מעל ל-800 אלף נוסעים פוקדים את שדה דב מדי שנה ולקיבולת הזו אין פתרון. לדעת מומחי התעופה, בשל רפורמת השמים הפתוחים, כבר היום נתב״ג קורס תחת העומס ובשנת 2020 יגיע לקיבולת שיא.

 

בישיבת חירום שכינס ראש עיריית אילת קראה מועצת העיר אילת לממשלת ישראל לדחות את סגירת שדה דב כדי לאפשר לכנסת החדשה למצוא פתרון ראוי לתושבי העיר אילת, שערה הדרומי של מדינת ישראל. עוד קראה מועצת העיר אילת לממשלת ישראל להיכנס למשא ומתן למציאת חלופות, שישאירו את אילת מחוברת למרכז. דברים אלה הובאו לידיעת ראש הממשלה בפגישה אישית שהתקיימה לאחרונה בינו לבין ראש עיריית אילת. לאחר שפגישה זו לא הניבה פירות נערכת כאמור העיר אילת להסלים את המאבק.

 

על רקע הפגנת המחאה תיסגר מחר העיר אילת החל מהשעה 10:00 בבוקר על כל שעריה, באוויר, בים וביבשה כולל מעברי הגבול. תסגרנה גם הכניסות לעיר מכביש 90 ומכביש 12 ומעברי הגבול הדרומי והמזרחי (טאבה ועקבה). החל מהשעה 11:00 תושבת מערכת החינוך למעט בגני הילדים ובחינוך המיוחד.

 

עוד יצטרפו לשביתה גם מרכזי הקניות, חברת אגד, נהגי המוניות, ועדי עובדים של כל החברות והארגונים, עובדי בית החולים וחולים הטסים לטיפולים תכופים במרכז הארץ, עובדי העירייה ומשרדי הממשלה, עובדי כוחות הביטחון ועוד.

 

גם תושבי חבל אילות יצטרפו להפגנת המחאה ויחסמו תנועה לאורך כביש הערבה בצמתים קטורה, יטבתה ובאר אורה. קבלני העפר העובדים בשירות העירייה, יפעילו גם הם עשרות כלים כבדים באמצעותם ייסגרו הכניסות לעיר אילת.