רש"ת: ייבחן נוהל פריקה ידני זמני

בעקבות דיונים שהתקיימו בין נציגי חברות התעופה, חברות השילוח ורש"ת הוסכם על נוהל זמני בן שלושה חודשים אשר יאפשר פריקת וטעינת מטען עד 50 ק"ג. תיאסר העמסה ופריקת משקל במטען שלמעלה מ-100 ק"ג


00:00 ,27.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות דיונים שהתקיימו בין נציגי חברות התעופה, חברות השילוח ורש"ת הוסכם על נוהל זמני בן שלושה חודשים אשר יאפשר פריקת וטעינת מטען עד 50 ק"ג. תיאסר העמסה ופריקת משקל במטען שלמעלה מ-100 ק"ג
 
כידוע לכל, בעקבות הנחייה חדשה של רש"ת בדבר הגבלת משקל המטענים המוטענים בטעינה ידנית למטוסים, למשקל מקסימום של 50 ק"ג, התקיימו בחודשים האחרונים דיונים עם נציגי חברות התעופה וחברות השילוח בנושא זה. בנושא התערב אף אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, אשר פנה למנכ"ל משרד התחבורה במכתב בו הוא טען כי הנחייה חדשה זו "תהווה פגיעה קשה במגזר היצוא הישראלי". שני הבהיר במכתבו למנכ"ל משרד החבורה כי החלטת רש"ת מהווה פגיעה בלתי הפיכה במספר חברות ישראליות המייצאות מטענים במשקל עד 100 ק"ג.
 
בעקבות פנייה זאת ובעקבות פניות של מספר גורמים נוספים התקיימה לאחרונה פגישה בהנהלת נתב"ג בהשתתפות מנכ"ל יאט"א, מנהלי מחלקות הקרגו בחברות התעופה, מנהלי חברות הקרגו והחברות הזכייניות שמפעילות שירותי קרגו בנתב"ג כאשר בעקבותיה התקבלו מספר החלטות שייבחנו לאחר שלושה חודשים על ידי כל הגורמים השותפים לנהלים אלו. בין ההחלטות שהתקבלו:
 
כל יחידת מטען בודדת עד 50 ק"ג תועמס ותפרק באופן סדיר.
 
במידה ויש מטעני העמסה ופריקה בודדים שמשקלם עולה על 50 ק"ג וקטן מ-100 ק"ג, יהיה על חברת התעופה להודיע על כך לפחות כ-6 שעות לפני יציאת המטוס, ביציאה ועם קבלת הזמן הסופי במטוס נכנס, ההודעה תימסר לרמ"ש ניטול ברשות שדות התעופה באמצעות פקס או מייל.
 
תיאסר העמסה ופריקת מטען שמשקלו גדול מ-100 ק"ג, אלא אם המטען הוא ארון נפטרים, ציוד אחזקת מטוס או מטען חריג שהגיע לרגל אירוע מיוחד. בכל מקרה, יש לדווח על מטען זה על מנת שניתן יהיה להיערך לטיפול במטוס באמצעי עזר ובכוח אדם נוסף, ההודעה תימסר לרמ"ש ברש"ת ניטול באמצעות פקס או מייל.
 
מטענים מעל 50 ק"ג יועמסו על גבי עגלות בקומה אחת ולא מטען על גבי מטען.
 
כל מטען שלא יעמוד בתנאים אלה צפוי לחזור למסוף המטען ויחויב בתשלום על החזרת המטען.
 
מרש"ת נמסר עם פרסום הנוהל החדש כי "אנחנו מקווים שנוהל זה יביא לכך שהמטען שיועמס ויפרק על ידי עובדינו, יטופל בצורה מסודרת ובטוחה, תוך שמירה על סביבת המטוס והגורמים השונים המספקים לו שירות".