צו על תנאי כנגד המדינה – תוך 60 יום להציג נימוקיה בדבר הפעלת מסופי מטען נוספים בנתב"ג

בדיון שהתקיים ביום ה', 9 באוקטובר, בבית המשפט העליון במסגרת העתירה לבג"צ בעניין הקמת מסופים חיצוניים בנתב"ג, הוצא על ידי בית המשפט צו על תנאי כנגד המדינה המחייב אותה לנמק, בתוך 60 יום, מדוע לא תיענה לדרישת העותרים להקים ולהפעיל מסופי מטען בסמוך לנתב"ג


00:00 ,12.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
עו"ד שמואל גרוסמן: " להערכתי, תוצאת הדיון יש בה התקדמות משמעותית בקידום המאבק להקמת מסופי מטען"

עו"ד שמואל גרוסמן, בא כוחם של ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים ושל קבוצת חברות לשילוח בינלאומי ועמילות מכס, מדווח כי בדיון שהתקיים ביום ה', 9 באוקטובר, בבית המשפט העליון במסגרת העתירה לבג"צ בעניין הקמת מסופים חיצוניים בנתב"ג, הוצא על ידי בית המשפט צו על תנאי כנגד המדינה המחייב אותה לנמק, בתוך 60 יום, מדוע לא תיענה לדרישת העותרים להקים ולהפעיל מסופי מטען בסמוך לנתב"ג. בקשת המדינה לדחות את הדיון בעתירה לאור הקמת הצוות הבינמשרדי- נדחתה.

עו"ד גרוסמן מציין כי במהלך הדיון התבטאו השופטים בלשון חריפה כנגד תקינותו וחוקיותו של ההסכם שנעשה עם ממ"ן בחודש יוני 1999, במסגרתו התחייבו כלפי ממ"ן שלא יפעל יותר מעוד מסוף מטענים אחד עד לחודש אפריל 2007. המדינה נדרשה על ידי בית המשפט לגבש את עמדתה, גם זאת בתוך 60 יום, בעניין חוקיותה של התחייבות זו ועמדה זו תיבחן על ידי בית המשפט.

בנוסף, חזרה והצהירה המדינה כי לא תתקשר בהתקשרויות ולא תציג מצגים מחייבים כלפי גורמים עסקיים כי לא תאפשר ולא תתיר, לעותרים או לאחרים, הקמת והפעלת מסופי מטען נוספים, כמבוקש בעתירה.

"להערכתי, תוצאת הדיון יש בה התקדמות משמעותית בקידום המאבק להקמת מסופי מטען", סיכם עו"ד גרוסמן.

קבוצת העותרים לבג"צ בעניין הקמת מסופים חיצוניים בנתב"ג כוללת את ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, ארגון התאגידים, לשכת סוכני מכס ומשלחים בינלאומיים חיפה והצפון, לשכת סוכני מכס ומשלחים בינלאומיים מרכז, עמילות מכס ותחבורה עמית בע"מ, טרנסכלל סחר בע"מ, יו. טי אי. אילת אוברסיז בע"מ, גלובל תובלה בינלאומית בע"מ, אבי-עד שרותים לוגסטיים בע"מ, רות קרגו בע"מ, אלדן מטעני 2000 בע"מ, קרגו אמרפורד בע"מ, קריאף אלבטרוס בע"מ, פלטרנספורט בע"מ, אמקס בע"מ, ציאור בע"מ, האחים ביבאס בע"מ, מליליין שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ