פורום מטען אוויר פנה לועדת הכלכלה בנושא שינוי תעריפי האחסנה בממן

אילן שחר, יו"ר פורום מטען אוויר: "היצואנים, אשר נאלצים להאבק בתופעת האגרות וההיטלים המושטים עלינו מזה שנתיים, כעת יאלצו לשלם כ- 30-40 מליון ש"ח בשנה לממן"


00:00 ,15.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מר אילן שחר, יו"ר פורום מטען אוויר, שיגר אתמול מכתב ליו"ר ועדת הכלכלה בכנסת, ח"כ שלום שמחון, בנושא שינוי תעריפי האחסנה בממן, עם העתקים לשאר חברי הוועדה. במכתבו מציין מר שחר כי לפני כחודש נודע כי ממן מסופי מטען וניטול בע"מ מעדכנת את תעריפי אגרת האחסנה וכן אגרות נוספות ע"פ צו הפיקוח על מחירי מצרכים ושרותים. החל מיום ההודעה וזאת ללא כל התראה מוקדמת , בטול הפטור בימי אחסנה ליצוא על שבעה ימים מתוך העשרה שהוכרו עד היום. וזאת על חשבון הגדלת ימי הפטור ביבוא מיום לשלושה ימים.

" לגורמים במשרד התחבורה, אשר בדקו את נתוני ממן, לא היה מושג על תהליכי פעילות ממן והאגרות הרבות אשר נאלצים היצואנים לשלם בגין כל משלוח יצוא, זאת הבנתי תוך כדי בדיקת הנושא מול אנשי משרד התחבורה. כידוע לך, היצואנים נאלצים להאבק בתופעת האגרות וההיטלים המושטים עלינו מזה שנתיים. וכעת יאלצו לשלם כ- 30-40 מליון ש"ח בשנה לממן ", כתב מר שחר.

מר שחר אף ציין כי חברת ממן פועלת כמונופול בלעדי ולכן, היצואנים, ביחד עם ארגון הגג של סוכני המכס, איגוד לשכות המסחר ומכון היצוא פועלים במרץ מזה מספר שנים לביטול המונופול. " לאחרונה פירסם גם הממונה על ההגבלים העיסקיים פרשנות התומכת בדרישתנו וכי הסכם רשות שדות התעופה עם הממ"ן היו הסכם כובל ", כתב.

עוד נמסר כי מכתבים, אשר הועברו לשר התחבורה ואנשי משרדו, על מנת שנכנס לדיון מיידי בנושא לא נענו עד כה בחיוב ולכן נאלצה הנהלת פורום מטען אוויר לבקש מוועדת הכלכלה לקיים דיון דחוף בנושא.

מר שחר סיכם וכתב כי "פורום מטען אוויר", המאגד בתוכו מאות יצואנים ויבואנים והפועל בחסות המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי, מקבל פניות רבות ודרישה מפורשת לביטול עדכון צו המחירים.