עמי סגל: יש לדאוג שלא יהיה "טיפול כפול" במטענים

אמר את הדברים בדיון שהתקיים במינהל המכס לקראת עידן ריבוי המסופים. ארגון התאגידים של סוכני המכס הגיש עתירה לבג"צ בדרישה להקמת והפעלת מסופי מטען חיצוניים


00:00 ,01.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

אמר את הדברים בדיון שהתקיים במינהל המכס לקראת עידן ריבוי המסופים. ארגון התאגידים של סוכני המכס הגיש עתירה לבג"צ בדרישה להקמת והפעלת מסופי מטען חיצוניים

 

מינהל המכס, בראשות ראש המינהל עמי סגל, קיים אתמול שימוע רב משתתפים של כל הגורמים הקשורים למסופי המטען האוויריים לקראת עידן ריבוי מסופי המטען והפעלת מסופי מטען מחוץ לשטח נתב"ג.

 

לקראת הדיון העביר מינהל המכס למשתתפים את טיוטת תקנות המכס המסדירה את פעילות מסופי המטען, לרבות הסדרת פעילות המסופים שמחוץ לנתב"ג ומסוף המעבר דרכו יועברו יחידות ההיטס מן המטוסים למסוף החיצוני (ביבוא) ומן המסוף החיצוני למטוסים (ביצוא). 

 

בפגישה השתתפו נציגי ממן, סוויספורט ואשדוד בונדד, נציגי הבלדרים ונציגי העותרים לבג"ץ בדרישה להקמת והפעלת מסופי מטען מחוץ לנתב"ג. 

 

נציגי העותרים, יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, שלמה שרון, ועו"ד שמואל גרוסמן, שמשרדו הגיש את העתירה לבג"צ, הדגישו בדיון כי ההעברה למסוף החיצוני חייבת להיות העברה ישירה ללא "טיפול כפול" של מסוף פנימי ומסוף המעבר.

 

עמי סגל חזר והדגיש כי כמי שעמד בראש הוועדה הבין-משרדית שקבעה כי יש צורך בהקמת מסופי מטען מחוץ לשטח נתב"ג, הוא רואה עצמו מחויב להשלמת המהלך וברור לו כי יש לדאוג לכך שלא יהיה "טיפול כפול" במטענים המיועדים למסוף החיצוני.

 

אמיר שני, המרכז את הטיפול בנושא מטעם קבוצת המשלחים הבינלאומיים המתכוונת להקים את המסוף החיצוני, לא השתתף בדיון עקב שהותו בחו"ל.