נחנך בית המכס המחודש בנתב"ג

בטקס בהשתתפות ח"כ יעקב ליצמן- יו"ר ועדת הכספים, ראשי רשות המסים ומינהל המכס, נציגי חברות תעופה ובלדרות, נציגי המסופים הערפיים, סוכני מכס ומשלחים בינלאומיים, נחנך אתמול בית המכס המחודש לאחר שמונה חודשי עבודה ובהשקעה של 3.7 מליוני שקלים


00:00 ,25.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות המסים חנכה אתמול את בית המכס המחודש בנתב"ג; רשות שדות התעופה השקיעה במבנה 3.7 מליוני שקלים; רפי גבאי, גובה מכס נתב"ג: מערכת היחסים עם רש"ת היא מודל לחיקוי; איתן רוב: מכס נתב"ג עבר שדרוג במקצועיות ובתפוקות שהוא נותן; שלמה שרון: השדרוג והשיפוצים שנעשו ישפרו את איכות החיים של העובדים ושל נציגי סוכני המכס
 
מינהל המכס ברשות המסים חנך אתמול את בית המכס המחודש בנתב"ג, בטקס בהשתתפות ח"כ יעקב ליצמן - יו"ר ועדת הכספים, ראשי רשות המסים ומינהל המכס, נציגי חברות תעופה ובלדרות, נציגי המסופים הערפיים, סוכני מכס ומשלחים בינלאומיים. בית המכס המשופץ נחנך לאחר שמונה חודשי עבודה ובהשקעה של 3.7 מליוני שקלים שהושקעו על ידי רשות שדות התעופה.
 
אחת ההחלטות הראשונות שלקח על עצמו רפי גבאי עם כניסתו לתפקיד הגובה, לפני 20 חודשים לערך, היתה לשפץ את מבנה מכס נתב"ג ולאחר חודשים ארוכים של דיונים עם רשות שדות התעופה, בעלת המבנה, הגיעו הצדדים להסכמה על תנאי השיפוץ. על כך אמר אמש גבאי: "מערכת היחסים בין מכס נתב"ג לבין רשות שדות התעופה הינה מודל לחיקוי". גבאי הודה אמש להנהלת רש"ת על שיתוף הפעולה המלא ולעובדי בית המכס על ששיתפו פעולה עם ההנהלה.
 
גם מנהל נתב"ג, זאב שריג, שיבח את מערכת היחסים הטובה בין רש"ת ומכס נתב"ג. "תמיד ידענו כיצד לחיות ביחד בהבנה. אני שמח שלאחר השקעה של 3.7 מליון ₪ ובחמישה חודשי עבודה, נעשתה כאן עבודה מצויינת".
 
ח"כ יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים, ציין שהכנסות המסים במכס נתב"ג נעו סביב 6.5 מיליארד ₪ ב- 2004. "זה הרבה כסף וזה מצדיק בנין משופץ ויפה".
 
רן סופר, יו"ר ועד עובדי מכס נתב"ג, ציין שמדובר בארוע חשוב לעובדים. "בתקופה קשה של שמונה חודשים תפקדו העובדים באופן יוצא מהכלל והתפוקה המריאה שחקים".
 
איתן רוב, מנהל רשות המסים, ציין שהמכס נמצא זה מספר שנים בשינוי אופן ההתנהלות מתוך תפיסה שהלקוח עומד במרכז. "שם המשחק הוא תנועה חופשית של סחורה ושרותים מכל סוג", אמר. רוב וציין כי בתקופה האחרונה עובר מכס נתב"ג שדרוג במקצועיות ובתפוקות שהוא נותן. לדבריו, בית המכס נתב"ג, בניהולו של רפי גבאי, הציג זה שבעה רבעונים רצופים שיפור בביצועים בכל התחומים שהם מודדים. בפנייה אישית אל הגובה, אמר רוב: "רפי, בהובלה שלך ובשיתוף העובדים, אני שמח על התוצאות".
 
מנהל רשות המסים ציין שהם דוגלים בפתיחת ערוצי הידברות טובים יותר עם הלקוח ולכן הם יוזמים ביקורים אצל הלקוחות בכדי ללמוד את הצרכים ומנגד מארחים את הלקוחות בבתי המכס בכדי שאלו יכירו מקרוב את תהליכי העבודה.
 
שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, שכיבד את הארוע בנוכחותו, ציין שתנאי העבודה בבית המכס נתב"ג, שהוא בית המכס הפעיל ביותר מבחינת היקף הרשימונים, היו עד עתה גרועים הן לעובדי המכס והן לציבור סוכני המכס. "אין ספק שהשדרוג והשיפוצים שנעשו ישפרו את איכות החיים של העובדים ושל נציגי סוכני המכס. זו הזדמנות טובה להודות לרפי גבאי וליוסי בן ישי על המאמצים שעשו בשיפוץ האולם המשמש את סוכני המכס. זה מעיד על היחסים והאוירה הטובה בין מינהל המכס ובין ציבור סוכני המכס".