נדחתה בקשת אשדוד בונדד להצטרף אל העותרים בענין הקמת מסופים חיצוניים בנתב"ג

לאחרונה ביקשה אשדוד בונדד להצטרף לעתירה ואילו העותרים, ארגון התאגידים, לשכות סוכני המכס חיפה ות"א ו- 14 משלחים בינ"ל, הביעו התנגדות הנובעת מהסיבות של אי רלוונטיות ומעובדת השיהוי שבהגשת הבקשה


00:00 ,18.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בהחלטה שנתקבלה על ידי המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט חשין, מלפני יומיים, נדחתה בקשת אשדוד בונדד להצטרף אל העותרים בענין הקמת מסופים חיצוניים בנתב"ג; רועי שלזינגר בתגובה: "הגשת העתירה הינו מהלך ראשון מתוך שורה של מהלכים לפתיחת השוק לתחרות חופשית".

 כידוע, ארגון התאגידים של סוכני המכס בשיתוף עם לשכות סוכני המכס בחיפה ובתל אביב וביחד עם 14 חברות שילוח ועמילות מכס, פנו לבית המשפט הגבוה לצדק, למנוע מחברת אשדוד בונדד מלהצטרף לעתירה שהגישו לבית המשפט כנגד שרי התחבורה והאוצר, רשות שדות התעופה, ממן וסוויספורט בענין הקמת מסופים חיצוניים בנתב"ג.
 
בעקבות העתירה, הוקמה וועדה בינמשרדית אשר הגיעה למסקנה כי קיים צורך בהקמת מסופי מטען נוספים ליבוא ויצוא דרך האוויר מחוץ לנתב"ג, לשם קיום תחרות הוגנת בתחום מסופי המטען. לאחרונה גם הודיעה פרקליטות המדינה כי משרדי התחבורה והאוצר אימצו את מסקנות והמלצות הוועדה הבינמשרדית להקמת מסופי מטען מחוץ לתחום נתב"ג והסכימו בינהם שהקמת מתחם הקליטה תידחה לפרק זמן מוגדר, מבלי לעכב את הקמת המוספים החיצוניים.
 
לאחרונה ביקשה אשדוד בונדד להצטרף לעתירה ואילו העותרים, ארגון התאגידים, לשכות סוכני המכס חיפה ות"א ו- 14 משלחים בינ"ל, הביעו התנגדות הנובעת מהסיבות של אי רלוונטיות ומעובדת השיהוי שבהגשת הבקשה.
 
לטענתם, אשדוד בונדד, המפעילה מסוף למטענים חקלאיים בנתב"ג, אינה שבעת רצון מן המגבלות המוטלות עליה על פי חוזה ההרשאה שלה, וככל שעולה, אשדוד בונדד אינה מתנגדת להקמת ולהפעלת מסופי מטען חיצוניים כמבוקש בעתירה. לכן, לטענת העותרים, עניינה של אשדוד בונדד הוא במגבלות שקיבלה על עצמה במסגרת חוזה ההרשאה עם רשות שדות התעופה.
העותרים טענו שלדעתם, אין לאי שביעות רצון זו קשר לעתירה שהגישו בענין הקמתם של מסופי מטען מחוץ לנתב"ג, ולכן אין לאפשר לה "לקפוץ על עגלת" העותרים ולנסות "לחבר" את עניינה של אשדוד בונדד לעתירתם, באופן מלאכותי ומאולץ, כדבריהם, בשל עניין לגיטימי כלשהו בהקשר לחוזה ההרשאה שהתקשרה בו.
 
עוד טענו העותרים כי המבקשת השתהתה שיהוי ניכר ביותר בהגשת בקשה זו.
 
כאמור, לפני יומיים קבע השופט חשין כי לכאורה אין כל הצדקה להיעתר לבקשה ולצרף את אשדוד בונדד כמבקשת נוספת לעתירה. אם זאת הוא ציין כי אין החלטה זו מונעת בעד המבקשת למצות את זכויותיה בכל דרך אחרת ואין הוא מביע את דעתו על זכויות המבקשת לגופן.

להלן תגובת חברת אשדוד בונדד:

רועי שלזינגר, מנכ"ל קבוצת שלזינגר מסר בתגובה: "יש לציין כי הגשת העתירה הינו מהלך ראשון מתוך שורה של מהלכים אותם אנו מתכוונים ליישם במהלך התקופה הקרובה, עד שימוצו כל האפשרויות בדרך לפתיחת השוק לתחרות חופשית". שלזינגר ציין, כי בעת הגשת העתירה בעניין הקמת מסופים חיצוניים בנתב"ג נלקחה בחשבון האפשרות שהיא תידחה ולא היה לנו כל ספק כי מדובר בתהליך ארוך טווח שלא ייפתר תוך מספר ימים.