ממ"ן תמשיך להפעיל את מסוף המטענים בנתב"ג

הקבוצה זכתה במכרז שפרסמה רשות שדות התעופה לאחר שהציעה 21.5 מיליון שקל. אורך המכרז הוא ל-15 שנה


00:00 ,02.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת ממ"ן זכתה במכרז של רשות שדות התעופה (רש"ת) לניהול ולהפעלת מסוף המטענים הכללי בנמל התעופה בן גוריון.

וועדת המכרזים העליונה ברש"ת, בראשותו של מנכ"ל רש"ת יעקב גנות, הודיעה על זכייתה של הקבוצה במכרז. תקופת השירותים במכרז הינה 15 שנה.

ממ"ן מפעילה כיום את מסוף המטען הכללי בנתב"ג. בנוסף לניהול ולתפעול המסוף, תטפל החברה גם במכלול השירותים למטעני יצוא ויבוא אוויריים, העמסה ופריקת מטענים למטוסי מטען בנתב"ג.


במכרז לניהול מסוף המטענים הכללי השתתפו תשעה משתתפים. הצעת ממ"ן במכרז עמדה על 21.5 מיליון שקל, כאשר דמי המינימום במכרז עמדו על 15 מיליון שקל.

בעקבות ההודעה הודיעה ההסתדרות כי היא מבטלת את ההכרזה על סכסוך העבודה שהוכרז אתמול היות והמכרז לא כלל הידברות בנוגע לתנאי העבודה של העובדים.

מקבוצת ממ"ן נמסר בתגובה: "קבוצת ממן, על הדירקטוריון שלה, מנהליה והעובדים בה, שמחה שנבחרה להמשיך ולהפעיל את מסוף המטענים בנתב"ג, כפי שהיא עושה שנים רבות במקצועיות ובנאמנות רבה".

מרש"ת נמסר כי בנתב"ג פועלים שלושה מסופי מטען ליבוא ויצוא מטען כללי. בשנת 2012 עברו בנתב"ג כ-290 אלף טון מטען, כאשר ממ"ן טיפלה במעל ל-60% מסך המטען. מחזור המכירות מפעילות מסוף המטענים לשנת 2012 מסתכם ב-151,122,000 שקל.

בשנת 2012 טופלו בכלל מסופי המטענים בנתב"ג כ-300 אלף טון מטען, מתוכם טופלו 175 אלף טון טופלו במסוף המטענים הכללי.

במסוף המטענים שבצידו המזרחי של נתב"ג שטח מבונה של כ-50 אלף מ"ר ושטח פתוח בהיקף של כ-32 אלף מ"ר, המשמש ליבוא וייצוא מטענים לחו"ל דרך האוויר. בנוסף המסוף מספק שירותי פריקה וטעינה של מטוסי מטען.