ממן מודיעה על עידכון תעריפיה בהתאם לצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים

מדובר בצו מחירים מחייב, אשר נכנס לתוקף עם פרסומו אתמול על ידי ועדת המחירים במשרד התחבורה והאוצר. מר יוסי שוסטק בתגובה : " זוהי עוד אינדיקציה עצובה לכך שיש מונופול שעושה כמעט ככל העולה על רוחו "


00:00 ,06.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מדובר בצו מחירים מחייב, אשר נכנס לתוקף עם פרסומו אתמול על ידי ועדת המחירים במשרד התחבורה והאוצר. מר יוסי שוסטק בתגובה : " זוהי עוד אינדיקציה עצובה לכך שיש מונופול שעושה כמעט ככל העולה על רוחו "

החל מיום 5 באוגוסט 2003 יחולו שינויים בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, לפיו פועלת חברת ממן בקביעת תעריפיה לשירותים הניתנים במסוף המטענים בנתב"ג, באופן הבא :
  1. מחירי אגרות ניטול ביצוא התייקרו בשיעור של 10% (לא כולל ניטול בלדרות).
  2. נקבע מחיר חדש - אגרת ניטול בייצוא למשגורי חקלאות: 0.28 ₪ לכל 1 ק"ג או חלק ממנו.
  3. אחסנה רגילה ביבוא - משך ימי הפטור מאגרות אחסנה רגילה גדל מיום אחד לשלושה ימים. אגרות האחסנה הרגילה ליום הרביעי ואילך פחתו בשיעור של כ- 7.7%.
  4. אחסנה רגילה ביצוא - משך ימי הפטור מאגרות אחסנה רגילה קטן מעשרה ימים לשלושה ימים. אגרות האחסנה הרגילה ליום הרביעי ואילך תואמות לאגרות האחסנה הרגילה ביבוא, בהתאמה לפי מספר ימי האחסנה.
דובר חברת ממן אומר : " חברת ממן, הפועלת לשיפור השירות לציבור לקוחותיה, פנתה לועדת המחירים בבקשה לשינוי התעריפים במטרה להקטין את הסיבסוד הצולב בין מטעני היבוא והיצוא ובמטרה לפשט את תעריפי החברה ".

מחברת ממן נמסר בנוסף כי במסגרת עידכון התעריפים, מחירי ייצוא חקלאי יחושבו על פי משקל וינתנו הנחות ליצואני חקלאות, שיביאו לממן פאלט אחוד. במטרה להקטין את הסיבסוד הצולב בין מטעני היבוא והיצוא, הוחלט על מתן תנאי איחסון זהים למטעני יבוא ויצוא, משך אחיד של 3 ימי פטור לאחסנה רגילה, וכן הוזלת תעריפי האחסון בשיעור של כ – 7.7% וייקור תעריפי הייצוא בשיעור של כ – 10%.

אלי דלאל, מנכ"ל ממן מציין כי עידכון מחירים זה הינו צעד נוסף ממדיניות ממן לשיפור השירות לציבור לקוחותיה. עוד מציין דלאל, כי בימים אלו משלימה ממן את הקמתה של מערכת אחסון אוטומטית בהשקעה של כ- 20 מליון שקל, אשר תשפר את איכות השירות ללקוחות, תקצר זמני המתנה ותחסוך עלויות אחזקה, מחסנים חיצוניים ותשתיות כוח אדם.


ממן מודיעה על עידכון תעריפיה בהתאם לצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותיםמר יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר מגיב :
" זוהי עוד אינדיקציה עצובה לכך שיש מונופול שעושה כמעט ככל העולה על רוחו, ומי שמשלם את המחיר – במקרה זה היצואנים, ובד"כ גם היצואנים וגם היבואנים.

העלאה זו בעצם יכולה להוות עוד עילה כדי לאשפר פתיחת מסופי מטען עורפיים נוספים, בסמוך לנמל התעופה, בדומה למה שמקובל בכל העולם, ואפילו בנמל אשדוד, בישראל. רק באמצעות מתן אפשרות לפתיחת המסופים העורפיים, ניתן יהיה להיאבק במונופול הקיים ובמחירים שהוא גובה מהציבור ".


מר אילן שחר, יו"ר פורום מטען אוויר, מציין כי על פי בדיקה מקדמית ממן מודיעה על עידכון תעריפיה בהתאם לצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותיםשערך, היצואנים ישלמו יותר כסף עבור האחסנה, זאת מכיון שלא תהיה אפשרות לבצע משלוחים גדולים במסגרת 3 ימי הפטור. כידוע, חלק ממטעני היצוא עוברים בדיקות פיזיות ובדיקות בטחוניות ולכן, על פי מר שחר, קיים חשש יותר מכבד שאותם המטענים שיוכנסו 3 ימים לפני מועד הטיסה יפסידו בשל הבדיקות את הטיסה ויאלצו לחזור לאחסנה רגילה, רק שהפעם זה יעלה ליצואן. מר שחר מוסיף כי עד היום הונהג הנוהל של 10 ימי פטור מאחסנה רגילה ואילו עתה, היצואנים יבקשו להימנע מתשלום נוסף ולכן יביאו את המטען במהלך שלושת ימי הפטור וזה יגרום ללחץ רב בנתב"ג. מר אילן שחר ציין מספר טלפון לפניות של יצואנים לצורך קבלת עדכונים, שמספרו : 830164 054.

" פורום מטען אוויר מצפה שנשיאי ארגונים נוספים ובינהם נשיא אגוד לשכות המסחר, נשיא התאחדות התעשיינים, נשיא ארגון הגג של סוכני המכס וארגונים נוספים ירתמו לפעילות המיידית שחייבים לנקוט על מנת להקל על היצואנים ", אמר מר שחר.

אילן שחר סיים באומרו : "כאשר אגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים החליטו להלחם באמיר פרץ, בזמן השביתות, הם ידעו לצאת למאבק ואילו כיום הם שומרים על שתיקה ".