בית הדין הארצי דחה את הערעור של טייסי אל על

בית הדין קיבל את החלטת בית הדין האזורי לפיה ההסתדרות פעלה כדין בחתימתה על הסכם ההבראה בחברה לאור המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעה. בית הדין: ״זו סמכותו ותפקידו של ארגון העובדים היציג לגלות אחריות במצבים שהוועד לא משתף פעולה עמו״


09:16 ,10.02.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

בית הדין הארצי לעבודה דחה היום את הערעור שהגיש ועד טייסי חברת התעופה אל על על פסק דינו של בית הדין האזורי בתל-אביב, שקבע כי ההסתדרות פעלה כדין בחתימתה על הסכם ההבראה בחברה לאור המצב הכלכלי הקשה שאליו נקלעה אל-על בתקופת הקורונה. בכך נדחתה דרישת הטייסים לבטל את ההסכם הקיבוצי שחתמה ההסתדרות להרעה זמנית של תנאי העסקתם.

 

בית המשפט, בראשות הנשיאה כבוד השופטת ורדה וירט-ליבנה, ציין כי ״לא מצא מקום להתערב בפסק דינו המנומק והמפורט של בית הדין האזורי״, וכי ״מסקנותיו של בית הדין האזורי נכונות ותואמות את פסיקתנו בנושא. תפקידו של ארגון העובדים היציג לגלות אחריות במצבים שוועד העובדים אינו משתף פעולה עמו לחתום על הסכם קיבוצי, במיוחד במצבה של החברה. זו סמכותו ותפקידו״.

 

את ההסתדרות ייצגו עו״ד אלעד מורג ממשרד עורכי דין אלעד מורג, ועו״ד מירי מלכי מהלשכה המשפטית של ההסתדרות.

 

יו״ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: ״בשעה שנתב״ג סגור לטיסות יוצאות ונכנסות, ובזמן שחברות התעופה חדלו מפעילות, החלטה שיפוטית זו חשובה ביותר להישרדותה של אל על. ההסתדרות תמשיך ללוות ולחבק את כלל עובדי אל על, ובתוכם גם טייסי החברה״.