הפסד צפוי של 1.7 מיליארד דולר לחברות התעופה האמריקאיות כתוצאה מהמלחמה במפרץ

על פי דו"ח אשר הופץ על ידי הנהלת הארגון, גם אם לא הייתה פורצת המלחמה היה המגזר מציג השנה הפסד של 6.7 מיליארד דולר. האירועים במפרץ יגדילו, על פי הערכות הארגון, את ההפסד לכדי 10 מיליארד דולר. הארגון קובע עוד כי נזקי המלחמה למגזר התעופה יהיו כה כבדים, שמספר


00:00 ,13.03.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ארגון חברות התעופה האמריקאיות ATA - Air Transport Association עומד לספוג הפסדי ענק כתוצאה מהמלחמה במפרץ.

מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל מוסר כי על פי דו"ח אשר הופץ על ידי הנהלת הארגון, גם אם לא הייתה פורצת המלחמה היה המגזר מציג השנה הפסד של 6.7 מיליארד דולר. האירועים במפרץ יגדילו, על פי הערכות הארגון, את ההפסד לכדי 10 מיליארד דולר. הארגון קובע עוד כי נזקי המלחמה למגזר התעופה יהיו כה כבדים, שמספר חברות עלולות למצוא עצמן בפשיטת רגל.

הדו"ח בוחן את הנזקים הצפויים במסגרת ארבע חלופות אפשריות :
הראשונה, מבוססת על מלחמה לאורך 90 יום שבמסגרתה יהיה ההפסד המצטבר לחברות בסך של 10.7 מיליארד דולר, ביטולן של כ – 2,200 טיסות ליום ופיטוריהם של 70,000 עובדים.
האחרונה והחמורה מכולם הכוללת מלחמה והתקפות טרור במקביל, תגרום להפסד מצטבר של 13 מיליארד דולר, ביטולן של 3,800 טיסות יומיות ופיטוריהן של 98,000 עובדים.

נתון מעניין נוסף הנמצא בדו"ח עוסק בעלות הכוללת למגזר התעופה האמריקאי של רכישת ביטוח אחריות מקצועית אשר, לטענת הארגון, שילש עצמו מאז אירועי חודש ספטמבר 2001 .