המשלחים מגבים את טענות המובילים כנגד ממן; בתגובה טוענת ממן: הטענות בלתי מבוססות

מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הגיב למכתב התלונה של חברות ההובלה, והביע "תמיכה ללא סייג" בתלונות חברות ההובלה. ממן מכחישה את הטענות ומציעה להיפגש עם אנשי הארגון לשם ליבון המחלוקות


00:00 ,12.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים הגיב למכתב התלונה של חברות ההובלה, והביע "תמיכה ללא סייג" בתלונות חברות ההובלה. מוסיף כי סוכני המכס מקבלים שירות נחות מחברת ממן. ממן מכחישה את הטענות ומציעה להיפגש עם אנשי הארגון לשם ליבון המחלוקות 
 
ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים כתב אתמול לאבי חיון, מבעלי חברת ההובלה א.חיון הובלות, בתגובה למכתב התלונה של חברות ההובלה על השירות הגרוע והיחס המפלה של חברת ממן.
 
במכתב, שנושאו "הפליית חברות ההובלה לרעה בממן ושירות לקוי" (מכתבם של חברות ההובלה מתאריך 1 במאי 2006), כותב ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, כי "כמקבלי שירותים במסוף ממן הננו תומכים ללא סייג בתלונתכם לגבי רמת השירות הנוגדת את אמנת השירות אותה פרסמה ממן ברבים לפני שנים".
 
פינטוב ממשיך וכותב כי "סוכני המכס מתמודדים, כמוכם, התמודדות בלתי פוסקת, עם רמת שירות הנמצאת בנסיגה הן מבחינת זמני התגובה של ממן והן מבחינת הקצאת עובדי מחסן לטיפול במטענים".
 
פינטוב כותב כי "אנו רואים בהחלטת ממן להפעיל מנגנון המפלה לרעה את חברות ההובלה לעומת אגרקסקו כצעד הפוגע בציבור רחב של יבואנים ויצואנים המשלמים במיטב כספם את אגרות השירות אותן גובה ממן ומקבלים, בתגובה, שירות נחות".
 
פינטוב מוסיף כי למרות תגובת ממן "המטילה, לכאורה, את האשם בגורמים אחרים", העובדה כי "מספר כה רב של חברות הובלה הביעו הזדהות עם המצב תובן על ידי הנהלת ממן כלשונה".
 
כזכור, חברות הובלה רבות המשתמשות במסוף המטענים של ממן בנתב"ג, הוציאו בתחילת חודש מאי מכתב בו מתלוננות החברות על שירות איטי וגרוע, ועל אפליה בטיב השירות שמקבלת חברת אגרקסקו לעומתן.

 
ממן בתגובה: טענות בלתי מבוססות

חברת ממן שבה והכחישה אתמול את הטענות כנגדה המועלות במכתבו של מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, ואמרה כי הן בלתי מבוססות. במכתב תגובה מסרה ממן כי היא "שירתה ומשרתת את כל חברות ההובלה, כמו גם את יתר לקוחותיה, באי מסוף המטענים שבניהולה, על פי אמות המידה המחמירות ביותר בתחום וללא כל משוא פנים", וכי עובדת היותה מונופול מוכרז בתחום מסופי המטען "אין לא ולא היתה כל השפעה על רמת השירות הניתן במסוף החברה".
 
החברה הוסיפה כי היא עורכת באופן קבוע סקרי דעת קהל בקרב לקוחותיה המשלחים ועמילי המכס, וכי בסקר האחרון שנערך על ידי מכון סטטיסטי, הקשור באוניברסיטת תל אביב, הובהר כי 80 אחוז מכלל לקוחותיה של ממן שבעי רצון מהשירות הניתן להם על ידי החברה.
 
"לפיכך" כותבת ממן במכתב התגובה, "הניסיון לטעון כאילו השירות הניתן לאגרקסקו 'בא על חשבונם' כביכול של גורמי הובלה אחרים הינו מאולץ ומעלה יותר מריח של חשד לפיו גורמים אינטרסנטיים בוחשים בקדירה כדי לשנות את החלטת אגרקסקו לזנוח את מסוף אשדוד בונדד ולהעדיף את שירותי ממן תחתיו".
 
ממן הוסיפה במכתבה כי היא מציעה לאנשי ארגון סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים להיפגש וללבן בצוותא את נקודות המחלוקת אם אמנם ישנן כאלה.