המכס האמריקאי יחייב בקרוב גם חובת דיווח מוקדם למטענים באוויר וביבשה

תת השר לביטחון פנים בארה"ב, הממונה על מערך הגנת הגבולות, ASA HUTCHISON רמז בסוף השבוע שעבר כי רשות המכס בארה"ב עומדת לפרסם, עד סוף חודש זה, הנחיות לדיווח מוקדם ( ADVANCED ELECTRONIC MANIFEST FILING ) למטענים המובלים באוויר, ביבשה וברכבת לארה"ב וכן למטעני


00:00 ,22.06.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
תת השר לביטחון פנים בארה"ב, הממונה על מערך הגנת הגבולות, ASA HUTCHISON רמז בסוף השבוע שעבר כי רשות המכס בארה"ב עומדת לפרסם, עד סוף חודש זה, הנחיות לדיווח מוקדם ( ADVANCED ELECTRONIC MANIFEST FILING ) למטענים המובלים באוויר, ביבשה וברכבת לארה"ב וכן למטעני יצוא מארה"ב.

ההנחיות, לדברי רשות המכס, תהיינה דומות, בקווים כלליים, לאלו אשר פורסמו ויושמו לגבי משלוחי הים, אם כי בשינויים המתחייבים, לאור פרקי הזמן הקצרים יותר. ניסוחן של ההנחיות החדשות התבסס על לימוד ההערות אשר הוגשו להנהלת המכס לאחר שזו פרסמה את ההצעות המקוריות בתחילת חודש ינואר השנה.

ההצעות, אשר פורסמו בתחילת השנה, הביאו כזכור למורת רוח רבה בקרב כל מגזרי ההובלה.
לדברי המשרד לביטחון פנים, נלקחו בחשבון מרבית ההערות אשר הוגשו.

במהלך חודש אפריל השנה דווח כי הוועדה המייעצת לנושאי מסחר, הפועלת ליד משרד האוצר של ארה"ב הביעה אף היא את התנגדותה להצעות המכס לדיווח מוקדם, בעיקר למגזר ההובלה האווירית, וקבעה כי לכל היותר ניתן יהיה לדרוש דיווח אלקטרוני מוקדם עד שעה ממועד הגעת המטען לנמל אווירי בארה"ב.

רשות המכס בארה"ב הביעה, למרות לחצים מכל מגזרי ההובלה, הסתייגות מוחלטת מפרסום מוקדם של קווי החשיבה אשר לפיהם עוצבו ההנחיות החדשות אולם הסכימה לגלות כי הן קרובות מאוד להמלצותיה של הוועדה המייעצת. דובר אחר הביע את דעתו, כי המכס קיבל ואימץ למעשה את דרישת ענפי ההובלה, אולם סרב בכל תוקף לחשוף את עיקרי ההנחיות.

ההנחיות תתפרסמנה, כאמור, בסוף החודש ותקבענה כי הן תכנסנה לתוקף בתחילת חודש אוקטובר ש.ז., לפי הוראות הקונגרס בנושא.

הידיעה פורסמה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל.