בתוך 3 חודשים יושלמו ההליכים הסטטוטוריים להקמת והפעלת מסופי מטען חיצוניים

המדינה הודיעה לבית המשפט העליון על הפעלת צעדים ממשים ליישום העקרונות שיאפשרו הפעלת מסופי המטען החיצוניים


00:00 ,01.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המדינה הודיעה לבית המשפט העליון על הפעלת צעדים ממשים ליישום העקרונות שיאפשרו הפעלת מסופי המטען החיצוניים
 
כפי שעולה מן החלטת בית המשפט העליון שנתקבלה ביום חמישי שעבר (26 באפריל), המדינה הודיעה לבית המשפט כי נעשים צעדים ממשיים ליישום העקרונות שיאפשרו את הפעלת מסופי המטען החיצוניים, על פי החלטת שרי האוצר והתחבורה. המדינה מחויבת להחיש ככל הניתן את השלמת ההליכים ובית המשפט העליון הורה לה להגיש הודעה משלימה בהקשר זה בתוך 90 יום.
 
משמעות ההחלטה היא שבתוך כ-3 חודשים יושלמו, ככל הנראה, ההליכים הסטטוטוריים הנדרשים להקמת והפעלת מסופי המטען.
 
כזכור, בנושא העתירה להקמת מסופי מטען חיצוניים, הגיש עו"ד שמואל גרוסמן, המייצג את ארגון התאגידים של סוכני המכס בשיתוף עם לשכות סוכני המכס בחיפה ובתל אביב וביחד עם 14 חברות שילוח ועמילות מכס, הודעה בעניין חילוקי הדעות הקיימים בין העותרים והמשיבים (שר האוצר, שר התחבורה ורשות שדות התעופה).
 
עו"ד גרוסמן ביקש בעתירתו מבית המשפט לקבוע תאריכי יעד במסגרתם ישלימו המשיבים את תהליך הכנת התקנות וקביעת המחיר המפוקח.
 
בעקבות בקשת עו"ד גרוסמן מבג"ץ, המדינה הודיעה כי נעשים צעדים ממשיים ליישום העקרונות שיאפשרו את הפעלת מסופי המטען החיצוניים על פי החלטת שרי האוצר והתחבורה. כמו כן קבע בית המשפט העליון כי המדינה מחויבת להחיש ככל הניתן את השלמת ההליכים ובית המשפט העליון הורה לה להגיש הודעה משלימה בהקשר זה בתוך 90 יום.
 
במקביל, יומיים לפני הדיון בעתירה, הועברה לעיונו והתייחסותו של עו"ד גרוסמן טיוטת תקנות המכס המסדירות את מסופי המטען בנתב"ג בכלל והמסופים החיצוניים בפרט.