ביטון: נוהל ההזמנות יהיה נוהל הדדי

בעקבות הקשחת נוהל המטענים של אל על והתגובות הנזעמות שהם עוררו בקרב סוכני המטען, מסכים מנהל שיווק ותכנון באל על מטענים לעקרון ההדדיות ומצהיר שיוטלו קנסות על ביטולים או דחייה בהגעת מטענים מתוכננים ומנגד, אל על תפצה לקוחות במקרה הצורך


00:00 ,19.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות הקשחת נוהל ההזמנות של אל על והתגובות הנזעמות שהם עוררו בקרב סוכני המטען, מסכים מנהל שיווק ותכנון באל על מטענים לעקרון ההדדיות ומצהיר שיוטלו קנסות על ביטולים או דחייה בהגעת מטענים מתוכננים ומנגד, אל על תפצה לקוחות במקרה הצורך
 
בכנס הקרגו קלאב של ארגון התאגידים של סוכני המכס שהתקיים ביום רביעי שעבר במלון היטלון בתל אביב, ביקש יאיר ביטון, מנהל שיווק ותכנון באל על מטענים, לנצל את ההזדמנות ופנה מעל הבמה לסוכני המטען בנושא נוהל הזמנות שהחלה ליישם מחלקת המטענים באל על ב-15 בינואר השנה.
 
יאיר ביטון: "יש נוהל שנקרא נוהל הזמנות. יישמנו נוהל זה במטרה אחת: לשפר את רמת השירות שאנחנו נותנים היום לסוכני המטען. המטרה הסופית היא, שכל סוכן מטען שמזמין מקום על מטוסי אל על יטוס בזמן, בשעה ובמטוס שהוא כיוון אליו. זאת המטרה העיקרית. הנוהל הזה יהיה נוהל הדדי. ברגע שניישם אותו אנחנו נתחייב לקבלת בוקינג להטסת המטען בזמן. ואם אל על בפועל תבטיח הטסה ככה זה יהיה. אם לא נעמוד בזה - אנחנו נפצה".
 

כזכור, על פי הנוהל החדש שיצא ממחלקת מטענים באל על וגרם להתמרמרות רבה בקרב המשתמשים בהובלה האווירית, יוטלו קנסות על ביטולים או דחייה בהגעת מטענים מתוכננים: 100 דולר עבור ביטול/דחיית מטען בפרק זמן של 12 עד 24 שעות למשלוח מעל 500 ק"ג, וקנס בגובה של 50% מעלות ההובלה במידה שמשלוח יבוטל או יידחה בפרק זמן של עד 12 שעות לפני טיסה.
 
הנוהל החדש גרר תגובות נזעמות מאילן שחר, יו"ר פורום מטען אוויר, שמחה על קביעת עובדות בשטח ללא דיון מקדים, ומשלמה שרון, יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים, שתהה על חוסר התייחסות לעקרון ההדדיות והתייחס לנוהל החדש של אל על מטענים כאל "הנחתה".
 
כאמור, יאיר ביטון הגיב לטענות שהועלו במהלך החודש האחרון כאשר הזכיר בנאומו את עקרון ההדדיות, התחייב על מתן שירות אמין והוסיף כי אל על תפצה את לקוחותיה במקרה בו החברה לא תעמוד בהתחייבויותיה כלפי הלקוח.