באפריל יחול שינוי באופן מילוי שטר המטען האווירי

הנהלת ארגון התעופה הבינלאומי – יאט"א הוציאה בימים האחרונים תזכורת בדבר השינוי הצפוי במידע אותו יש לציין בשטרי המטען האוויריים. החל מה – 01/04/2004 תחול החובה לציין את מידות המשלוח בכל שטר מטען


00:00 ,18.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הנהלת ארגון התעופה הבינלאומי – יאט"א הוציאה בימים האחרונים תזכורת בדבר השינוי הצפוי במידע אותו יש לציין בשטרי המטען האוויריים.

כידוע, עפ"י ההנחיות הנוכחיות, על מנפיק השטר לציין בשטר המטען האווירי את המידות או את הנפח של המשלוח כאשר "המשקל הנפחי" מהווה בסיס לחישוב המשקל לצורך ההובלה.

ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים מציין כי החל מה – 01/04/2004 ייכנס לתוקף שינוי בהחלטת יאט"א, לפיו חלה החובה לציין את מידות המשלוח בכל שטר מטען.

השינויים יחייבו את מנפיק השטר לציין בעמודה – " NATURE AND QUANTITY OF GOODS" את מידות המשגור תוך ציון האורך המרבי, הרוחב המרבי והגובה המרבי ואת השיטה על פיה צוינו המידות – סנטימטרים, אינטשים, מטרים וכד'.

יתרה מכך, מטענים אחודים – CONSOLIDATED CARGO המוגשים לחברת ההובלה כיחידה אחת , יחייבו את מכין השטר לציין את מידות היחידה האחודה.

בנוסף, במידה והמידות אינן זמינות במועד הכנת השטר, יש לציין את נפח המשגור. במידה והמידות והנפח אינן זמינות במועד הכנת השטר, יש לציין בברור בשטר המטען – NO DIMENTIONS AVAILABLE .

חברות התעופה אמורות גם הן להוציא, תוך פרק זמן קצר, הנחיות מטעמן.