אתמול התקיים כנס הובלה אווירית בגני התערוכה בתל אביב

אתמול התכנסו יצואנים משלחים בינלאומיים, מובילים, ונציגי ממשלה בגני התערוכה בתל אביב לכנס שאורגן ע"י פורום מטען אוויר ומכון היצוא הישראלי. בכנס ניתנה סקירה מקיפה של יו"ר פורום מטען אוויר, אילן שחר, על מספר נושאים שטופלו ע"י הפורום במהלך שנת 2003. בכנס לקחו


00:00 ,19.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אתמול התכנסו יצואנים משלחים בינלאומיים, מובילים, ונציגי ממשלה בגני התערוכה בתל אביב לכנס שאורגן ע"י פורום מטען אוויר ומכון היצוא הישראלי. בכנס ניתנה סקירה מקיפה של יו"ר פורום מטען אוויר, אילן שחר, על מספר נושאים שטופלו ע"י הפורום במהלך שנת 2003. בכנס לקחו חלק קרוב ל- 100 אישים מהענף.

הכנס נפתח בדברים שנשא אילן שחר, יו"ר פורום מטען אוויר, שסקר את פעילות הפורום בתקופה האחרונה. לדבריו, בנושא תקנה 507 לחומרים מסוכנים, הרי שלאחר טיפול הפורום הושגה דחייה לתחילת אכיפת התקנה ע"י מינהל התעופה. מנגד, ניתנה הבהרה ליצואנים לעבור הכשרה בנושא חומרים מסוכנים ולקיים את כל הדרישות המוטלות על היצואנים. אילן שחר הדגיש כי "פורום מטען אוויר לא ייתן ידו לסיכון בטיחות הטיסה, מה גם שמשלוחים רבים יוצאים גם בטיסות נוסעים".

בנושא היטל הביטחון והדלק הנגבים ע"י חברות התעופה, ציין שחר שקיים ניסיון תמידי של פורום מטען אוויר להפחתה ולביטול ההיטלים, ומעקב מתמיד אחר חברות זרות הפועלות באירופה, ובמידה והן מורידות את ההיטלים – הפורום ידרוש זאת גם מהחברות הפועלות בישראל.

אתמול התקיים כנס הובלה אווירית בגני התערוכה בתל אביבמר שחר (בתמונה) התייחס בדבריו גם לנושא סיוע ומציאת פתרונות ליצואנים בעת השביתה הגדולה במשק. "מילת תודה רבה למכס על הסיוע שקיבלנו בפניות אישיות שלנו לביצוע משלוחים בהולים ודחופים ביותר לחו"ל", אמר.

בנושא אגרות ממן, אמר שחר כי "לאור פעילות הפורום שנעשתה עד כה מול משרד התחבורה ומשרד האוצר, זאת מאחר וקיים נתק שנוצר מול חברת ממן, המסרבת להידבר עם פורום מטען אוויר בנושא, אנו ממתינים לשימוע האמור להתקיים במשרד התחבורה, שם נטען את טיעוננו". אילן שחר קרא למנכ"ל ממן לפתוח בהידברות מיידית על מנת להגיע להבנות.

בנושא מפעיל שני ומסופים חיצוניים, ציין שחר כי עמדת הפורום הינה נחרצת וברורה כי יש לפתוח את התחום לתחרות ובאופן מיידי. "התחרות רק תסייע ליצואנים ותחסוך להם כסף רב, הנגבה כיום על ידי מונופול, וללא שום אפשרות של בחירה", אמר.

אילן שחר אף התייחס לנושא נתב"ג 2000 וציין כי עדיין נותרה בעינה הבעיה של הובלת עגלות ומשטחים למרחק של 4.8 ק"מ, עד המטוסים, וטרם ניתנו פתרונות בנושא. לדבריו, זה עלול לגרום גם לחוסרים וגם לנזקים בציוד רגיש, שיועבר למרחק כזה והבעיה תוחרף במקרה שהמטען לא יועמס ואז הוא יאלץ לעשות את כל הדרך בחזרה.

אבי ירושלמי, מנהל אגף מדיניות במשרד התחבורה, התבטא בנושא פתיחת התחרות בין מפעילים של מסופים חיצוניים ואמר כי העמדה הרשמית לגבי מפעילים חיצוניים טרם נתקבלה היות שהוועדה הבינמשרדית, בראשות עמי סגל, שמונתה לבדוק את הנושא, טרם הגישה מסקנותיה, אשר יוגשו בקרוב ואז תתקבל גם ההחלטה.

אלכס חן, מנהל מסחרי ברשות שדות התעופה, סקר את התפתחות הפרוייקט של נתב"ג 2000 ואת התנהלותו של המכרז למפעיל שני בנתב"ג. לדבריו, בשלב זה הם עומדים בפני סיכום וחתימה מול מפעיל שני, אשר מתנה את קיומו של ההסכם רק במידה ולא יתאפשר להפעיל מסופים חיצוניים. לכן, לדבריו, לא ידוע בשלב זה מתי יתחיל לפעול מפעיל שני או מסופים חיצוניים.

אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, ציין את התועלת הרבה שתושג במידה ויפתחו המסופים החיצוניים, ובהקדם. מר אילן שחר העביר במהלך הכנס את תודתו בשם היצואנים ובשם פורום מטען אוויר, על מאמציו של אמיר שני בקידום הנושא.