אתמול התקיים הכנס השנתי בהובלה אווירית

פורום מטען אויר במכון היצוא קיים אתמול בתל אביב את הכנס השנתי בהובלה אווירית, בהשתתפות מוזמנים רבים. אילן שחר, יו"ר פורום מטען אויר, שאירגן את הכנס, דיווח לנוכחים על פעילויות הפורום. הוא מנה מספר הישגים של הפורום


00:00 ,23.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

פורום מטען אויר במכון היצוא קיים אתמול את במלון דן תל אביב את הכנס השנתי בהובלה אווירית, בהשתתפות מוזמנים רבים.

את דברי הפתיחה נשא יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא. לאחריו נשא דברים מר שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בנושא המסופים הערפיים. שרון התייחס בדבריו גם לסוגיית אחריותו של המשלח כספק שרותים לוגיסטיים.

עמי סגל, סגן בכיר למנהל רשות המסים, עדכן את הנוכחים על מערכת המכס החדשה, על התקנות מכס האמריקאיות ועל סימון רישום ייצור מעבר לקו הירוק.

אילן שחר, יו"ר פורום מטען אויר, דיווח לנוכחים על פעילויות הפורום. הוא מנה מספר הישגים של הפורום. ההישג הראשון שציין שחר נוגע לנושא אגרת הבדיקה הפיזית שממן גבתה מהיבואנים והיצואנים החל ב- 1 בדצמבר 2003 והופסקה ב- 12 במאי 2004, לאחר שלדברי שחר, קבעה ועדת מחירים המורכבת מנציגי משרד התחבורה והאוצר, בעקבות פניית הפורום בנושא, שהאגרה כלל לא אושרה על ידה ויש להפסיק את הגבייה. שחר ציין כי אמנם הגביה נפסקה אך הפורום מתכונן להמשיך ולהפעיל את השפעתו על מנת שכספים שכבר ניגבו במהלך אותה תקופה, יושבו ליצואנים.

יו"ר פורום מטען אוויר ציין הישג נוסף שלפיו, ממן לא גובה עלות אחסנה נוספת עבור חבילות אבודות. לדבריו, במסגרת שלושת ימי פטור מאחסנה כבר היו מקרים שבשל הלחץ הרב במסוף, חבילות אבדו, אך שבו ונמצאו ימים ספורים לאחר מכן, וממן נהגה לגבות דמי אחסנה על החבילות הללו מעבר לשלושת ימי האחסנה הפטורים. לדבריו, לפני מספר חודשים, בעקבות לחצו של פורום מטען אויר, הורה משרד התחבורה לממן שלא לגבות אחסנה בגין חבילות אבודות.
 
אילן שחר ציין כי הפורום מתכוון להילחם בתופעה שלפיה חברות התעופה מאשרות ליצואן משלוחים על טיסה מסויימת, אך בשל Over Booking, הסחורה עולה על טיסה אחרת, מה שלא מקובל על הפורום. לדבריו, על חברות התעופה ליידע את בעל המטען במידה והוא ב- stand by ולא כפי שנהוג כיום. "נתבע שחברות התעופה ישלמו דמי אחסנה במקרים מסוג זה", ציין.

טניה אדלשטיין ממשרד התחבורה עדכנה את הנוכחים בנושא התקנות להובלת חומרים מסוכנים באויר. ואילו מר אמנון אברהם, מנכ"ל סוויספורט ישראל, התייחס לנושא התחרות הצפוייה מול ממן.

רונן שפירא, מנכ"ל סוויס וורלד קרגו, התייחס לנושא המכס האמריקאי וחומרים מסוכנים. דוד בונדי, מנכ"ל DHL ישראל הציג חידושים בענף הבלדרות הבינ"ל.

דני שפירא, ראש אגף מטען באל על, הציג את נתוני אל על בשנה החולפת, את השינויים הצפויים לאור החלפת הבעלות באל על ואת התכניות להוספת יעדים לשיתופי פעולה ולשיפור תהליך ההזמנות.