ארגון הגג של סוכני המכס פנה למשרד הבריאות לקבל הנחיות לגבי הסארס

הארגון פנה לקבלת הנחיות משרד הבריאות לגבי סוגיית יבוא מטענים באוויר מאזורים במזרח הרחוק אשר הוגדרו על ידי ארגון הבריאות העולמי כאזורים מוכי סארס.ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים פנה בשבוע שעבר אל


00:00 ,01.06.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הארגון פנה לקבלת הנחיות משרד הבריאות לגבי סוגיית יבוא מטענים באוויר מאזורים במזרח הרחוק אשר הוגדרו על ידי ארגון הבריאות העולמי כאזורים מוכי סארס.

ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים פנה בשבוע שעבר אל ד"ר בועז לב המשמש כמנכ"ל משרד הבריאות בבקשה לקבל מידע והנחיות אודות מגיפת הסארס.

על פי מר פינטוב, במהלך השבוע האחרון הלכו וגברו פניות מצד יבואנים ישראלים המבקשים לקבל הנחיות ברורות בדבר השפעותיה של המגיפה על מטענים המגיעים ארצה באוויר, מספקים הפועלים באזורים הנגועים בסארס.

בפניה צויין כי בין הסוגיות שחוזרות ועולות, ואשר לדעת ארגון הגג חייבות לקבל את תשומת ליבו של ד"ר לב, מצויות השאלות הבאות :

האם יבואן המקבל מטען בדרך האוויר, אשר מוצאו מאחת מהמדינות הנגועות בנגיף, חייב לחטא את המטען עם קבלתו או לחילופין, להשתמש בכפפות ?

האם עובדי המכס וסוכני מכס הנוכחים בשעת בדיקת המטענים בבדיקה פיזית, חשופים לנגיף ?

" מאחר והנושא כולו לוט בערפל והחשש הכללי בקרב העובדים הולך ומתעצם, אין בידינו הברירה אלא לפנות לכבודו ולבקש כי משרד הבריאות יוציא בהקדם האפשרי הנחיות ברורות המתייחסות להשפעות הנגיף על מטענים (הנחיות עשה ואל תעשה) " , סיכם מר פינטוב.