אמיר שני פנה לממן בדרישה למתן הנחות מדמי אחסנה בתקופת השביתות והעיצומים

מר שני מציין במכתבו כי למרות פניות חוזרות ונשנות אשר הופנו במהלך ומיד בתום גל העיצומים הקודם, אשר פקד את המשק, לא נעתרה ממן ולא גילתה, לדבריו, כל התחשבות או רגישות ציבורית לעלות הכספית הכבדה על ציבור היבואנים והיצואנים בגין דמי האחסנה במסוף בתקופת העיצומי


00:00 ,11.05.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מר אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, פנה הבוקר במכתב אל מר אלי דלאל, מנכ"ל ממן, בנושא מתן הנחות מדמי אחסנה בתקופת השביתות והעצומים. מר שני מציין במכתבו כי למרות פניות חוזרות ונשנות אשר הופנו במהלך ומיד בתום גל העיצומים הקודם, אשר פקד את המשק, לא נעתרה ממן, נכון למועד כתיבת שורות אלה, ולא גילתה, לדבריו, כל התחשבות או רגישות ציבורית לעלות הכספית הכבדה על ציבור היבואנים והיצואנים בגין דמי האחסנה במסוף בתקופת העיצומים.

עוד צויין במכתב כי בניגוד לאירועים דומים בעבר, במסכת העיצומים והשביתות הנוכחית טרם הביעה ממן את נכונותה למתן הנחה גורפת מדמי האחסנה הכבדים בהם נאלצו,כאמור, לשאת מגזרי היבוא והיצוא.

מר אמיר שני כותב :
" משקלה הסגולי הגבוה של ממן במערך סחר החוץ של מדינת ישראל אמיר שני פנה לממן בדרישה למתן הנחות מדמי אחסנה בתקופת השביתות והעיצומיםוהעובדה כי חלק ניכר ממטעני היבוא והיצוא עוברים דרכה מחייבת,לדעתנו, את ממן לאמץ מדיניות אחראית כלפי לקוחותיה ולתמוך, בתקופה קשה זו, באמצעות הנחות מדמי אחסנה, בכל אותם יבואנים ויצואנים אשר תשלומיהם מהווים את גורם ההכנסה הרב ביותר של ממן בתקופות רגיעה. ברצוני לציין בפניך כי הנהלת רשות הנמלים והרכבות נענתה בחיוב לפניות אשר הופנו אליה עוד במהלך גל העיצומים הקודם וקיבלה על עצמה לספוג חלק מדמי האחסנה בהם חויב ציבור לקוחותיה ".

המכתב נשלח הבוקר עם העתקים לאדונים הנכבדים נשיא איגוד לשכות המסחר- עו"ד אוריאל לין, ולמנכ"ל מכון היצוא הישראלי.

להלן תגובתה של חברת ממן:
חברת ממן רואה בפנייתו של מר שני באמצעות התקשורת פניה קנטרנית, מניפולטיבית ולא עניינית. אין זו הפעם הראשונה בה בוחר מר שני לפנות בבקשות לממן דרך אמצעי התקשורת מתוך מניעים לא ברורים ולא עניינים ולא מתוך דאגה כנה ליבואנים וליצואנים.