אמיר שני: הקמת מסופי מטען ערפיים בנתב"ג תעודד תחרות ותוזיל תעריפים

"מי שיהנה מכך יהיו המשתמשים השונים בהעברת מטעני יבוא ויצוא בדרך האויר, לרבות הצרכנים הסופיים", אמר יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל


00:00 ,04.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"מי שיהנה מכך יהיו המשתמשים השונים בהעברת מטעני יבוא ויצוא בדרך האויר, לרבות הצרכנים הסופיים", אמר יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל

אמיר שני, יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, אמר בעקבות פרסום ההמלצות של הצוות הבינמשרדי לאפשר את הקמתם של מסופי מטען עורפיים בנתב"ג, כי ישום ההמלצות יפתח את נושא אחסון ושטעון מטעני היבוא והיצוא המועברים בדרך האויר לתחרות אמיתית ויאפשר לכוחות השוק החדשים שיכנסו לתחום להפחית את התעריפים הקיימים בצורה משמעותית.

"מי שיהנה מכך יהיו המשתמשים השונים בהעברת מטעני יבוא ויצוא בדרך האויר, לרבות הצרכנים הסופיים", אמר שני ומסר כי ידרוש ישום מיידי של ההמלצות.

כאמור, לפני ימים אחדים קבע הצוות הבינמשרדי, שבו היו שותפים נציגי משרד האוצר, המכס, משרד התחבורה, רשות שדות התעופה והשב"כ, כי יש לאפשר הקמת מסופי מטען מחוץ לנמל התעופה. עוד נקבע כי היבטי המכס, הבטחון והתפעול אינם מחייבים קיומם של מסופי מטען בתוך שטח נתב"ג וניתן להקימם מחוץ לשטח הנמל בדומה למסופים דומים הפועלים בנמלי תעופה בחו"ל. כל זאת ללא פגיעה ביכולת הפיקוח והבקרה על מטעני היצוא והיבוא שיאותרו במסופים אלה.

הצוות הוקם בעקבות עתירה תלויה ועומדת בבג"צ שהוגשה על ידי ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, ליד אגוד לשכות המסחר, ושעניינה היה דרישה לאפשר הקמת מסופי מטען, כאמור, מחוץ לשטח נתב"ג.

המלצות הצוות כוללות הצעות אופרטיביות לטיפול במטענים שיעברו דרך המסופים העורפיים. בין ההצעות: הקצאת מקום מיוחד בתוך שטח רשות שדות התעופה שבו ינתנו שירותי שינוע למטענים שיועברו אל ומהמסופים למטוסים, טכניקת העברת המטענים אל ומהמטוסים למסופים, טיפול המכס במטענים אלה וביצוע כל הבדיקות הבטחוניות הכרוכות בהליכים אלה.