אל על מטענים: המחירון יעודכן פעמיים בשנה

במכתב שהפיצה החברה ללקוחותיה צוין כי תנאי הסחר לשנת 2008 אינם קבועים אלא ישתנו במהלך חודשים מאי ונובמבר. שלמה שרון: כאשר מובילה מרכזית כמו אל על עושה שינויים משמעותיים יש לצפות כי היא תבוא איתנו בדברים


00:00 ,07.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

במכתב שהפיצה החברה ללקוחותיה צוין כי תנאי הסחר לשנת 2008 אינם קבועים אלא ישתנו במהלך חודשים מאי ונובמבר. שלמה שרון: כאשר מובילה מרכזית כמו אל על עושה שינויים משמעותיים יש לצפות כי היא תבוא איתנו בדברים

דורון מאור, מנהל חטיבת אל על מטענים, הפיץ לאחרונה מכתב ללקוחות החברה בו הוא מציג את תנאי הסחר החדשים של אל על מטענים לשנת 2008, וזאת, כלשון המכתב, לאחר עבודה שכללה ניתוח שוק, שיחות עם הלקוחות וניתוחים כלכליים. 
  
יש לציין כי מכתב זה עורר אי נחת בקרב המשלחים וסוכני המטען אשר קובעים את מחיריהם מול הלקוחות על בסיס שנתי והדבר יכול להעמיד אותם אל מול מציאות שתכריח אף אותם לשנות מחירים מול לקוחותיהם – וזאת לאחר שהמחירים כבר נקבעו וסוכמו.
 
שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, התייחס הבוקר למכתב של אל על וציין כי הנושא יובא לדיון בישיבה הקרובה של הנהלת הארגון. לדבריו, אל על טוענת כי אין מדובר בעליית מחירים או בשינוי מהפכני אך הדגיש כי כאשר מובילה מרכזית כגון חברת אל על עושה שינויים משמעותיים או כלל ענפיים יש לצפות כי היא תדון על כך עם ארגון המשלחים הבינלאומיים לפני שהיא מטמיעה שינויים אלה.

על פי מכתבו של מאור, תנאי הסחר לשנת 2008 אינם קבועים אלא נתונים לשינויים במחירון השנתי פעמיים בשנה – פעם ראשונה ב-1 במאי 2008 ופעם שנייה ב-1 בנובמבר 2008. המחירים יעודכנו על פי תנאי היצע וביקוש, טוען מאור במכתבו ללקוחות, והדבר יאפשר לחברה "להתאים מחיר לעונתיות".

בנוסף לשינויי המחירון יחולו מעת לעת עדכונים נוספים של היטלי שיא (Peak Season Surchage), לתקופה שאינה עולה על חודש. עדכונים אלה, מעדכן מאור, יחולו על כלל השוק והעדכון יחול הן למטה או למעלה לפי העניין.
 
בנוסף לכך מעדכן מאור את הלקוחות כי החברה מעדכנת את מחירי ההולכה באופן גורף החל מה-15 בינואר 2008 עם תוספת של 0.07 דולר לכל נתיב ו-0.15 דולר ביבוא מהמזרח (ביבוא מאירופה העדכון יחול במטבע יורו ויעמוד על 0.04 יורו).
 
מנהל חטיבת אל על מטענים ציין במכתבו ללקוחות החברה כי שיטת עדכון תוספת הביטחון תעודכן והיא תחושב לפי המשקל וללא התחשבנות בנפח. מאור מציין כי "בשיטה זו אנו מפחיתים עבורכם את עלות הביטחון".
 
מאור מציין בנוסף כי בכוונת אל על לאמוד ולחזות את הביקושים על מנת להעמיד לטובת הלקוחות את הקיבולת המתאימה גם בתקופות השיא. לדברי מאור, במהלך 2008 תגדיל החברה את הקיבולת המוצעת ללקוחות ובכוונתה לשפר את התפעול ולהשקיע באמצעי ביטחון. בנוס, ציין מאור, בכוונת החברה להגדיל שת"פ עם חברות נוספות.
 
כמו כן, מאור המליץ בפני הלקוחות להעביר לחברה תחזיות רבעוניות על מנת שהם יוכלו להבטיח לעצמם מקום על המטוסים גם בעונות שיא.