אילן שחר: "הדדיות בשבילי זה אחד לאחד"

הכנס השנתי בהובלה אווירית, שנתקיים אתמול בת"א, משך אליו כמות מכובדת של משתתפים. והיו גם כותרות: אילן שחר דרש מאל על הדדיות; מנכ"ל סוויספורט הבטיח תחרות ובממן הגיבו שהם ממתינים לכך בקוצר רוח, במקביל להמשך המגמה לשיפור השירות


00:00 ,22.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הכנס השנתי בהובלה אווירית, שנתקיים אתמול בת"א, משך אליו כמות מכובדת של משתתפים. והיו גם כותרות: אילן שחר דרש מאל על הדדיות; מנכ"ל סוויספורט הבטיח תחרות ובממן הגיבו שהם ממתינים לכך בקוצר רוח, במקביל להמשך המגמה לשיפור השירות

אתמול התקיים בתל אביב הכנס השנתי להובלה אווירית שזכה להתעניינות רבה מצד גורמים בכירים בענף ההובלה ולהשתתפות ערה מצד הנציגים. הכנס, שאורגן מטעם המכון הישראלי ליצוא ושת"פ בינ"ל ופורום מטען אוויר, משך כ-150 משתתפים והתאפיין באווירה עניינית ונינוחה.
 
במהלך הכנס הירצה יחיאל אסיה, מנכ"ל המכון הישראלי לייצוא ולשת"פ בינ"ל, אריה בר, מנכ"ל משרד התחבורה, ואילן שחר, יו"ר מטען פורום אוויר, לצד אישים נוספים כמו דוד חורי מרשות המסים, רונן שפירא מסוויס קארגו, אייל ברוך ושלי זהבי מחברת ממן, יוסי אטון מפדקס, רחל ברקן מרשות שדות התעופה ועוד.
 
בין הנושאים על הפרק בלטה חברת אל על שהפכה בשנה האחרונה מחברה ממשלתית לחברה בבעלות פרטית. אילן שחר, יו"ר פורום מטען אוויר, דיבר על מדיניות השמים הפתוחים והבטיח כי הפורום ימשיך לפעול למען הבאת צ'רטרים של חברות זרות על מנת להרחיב את ההיצע עבור הלקוחות. "חברה פרטית רוצה להרוויח" אמר שחר, "מה אנחנו עושים אם מחר או מחרתיים חברת אל על רוצה להוריד פרייטר אחד או שניים? מה אנחנו עושים?". שחר שמח לדווח כי רק לאחרונה היתה זו הפעם הראשונה שמנכ"ל אל על נפגש עם פורום מטען אוויר, וכי הפורום מקווה להתפתחויות.

שחר מחה בתוקף על מדיניות ההזמנות החדשה של אל על: "הדדיות בשבילי זה אחד לאחד", אמר, "אם אתה גובה ממני 50% מקובל עלי, אני משלם, אבל אם אתה תדחה לי טיסה עד 12 שעות אתה תשלם לי 50% גם. ולא רק לי, לכל היצואנים על הפרייטר". שחר דיווח לנוכחים כי עם חברת ממן נפתח ערוץ תקשורת טוב מאוד.  
 
בין הנוכחים היה גם מר אמנון אברהם, מנכ"ל סוויספורט אשר קיבלה לאחרונה זיכיון לפעול כזכיינית שנייה בתחום מסופי המטען הכללי בשטח נתב"ג. זאת לאחר שנים רבות בה היה לחברת ממן את המונופול בתחום. אברהם הבטיח לנוכחים כי רמת השירות של מסופי המטען תשתפר, בעיקר בעקבות התחרות. אברהם דיווח כי הוא בטוח שהמוניטין של חברת סוויספורט הגיע אל המתחרים, וכי הוא בטוח כי המתחרים יעקבו בעניין אחר ההתרחשויות אצלו, וכי הוא אינו מזלזל בתחרות. הוא ציין שתוספת הקיבולת, מיד עם הפעלת סוויספורט, תוביל להורדת מחירים והזהיר מפני תחרות לא מבוקרת שתוביל בסופו של דבר לירידה ברמת השירות. אברהם גם התחייב שאין להם עניין להיכנס לתחום המסופים החקלאיים בקירור.
 
בין הדוברים היה גם מר שלי זהבי, מנהל השיווק של ממן, שסיפר כי "אנו מחכים בקוצר רוח לתחרות. נהיה עוד יותר טובים ממה שאנו עכשיו". במסגרת שיפור השירות, זהבי הבטיח כי ממן תחשוף את כל שלבי הטיפול במטען הנמצא בהחזקתה ושהסוכנים יוכלו לבדוק בזמן אמת מתי המטען נפרד, אוחסן, מתי עבר לקירור, מתי הועבר למכס ומתי הוצא. "זה תהליך שייקח חודש עד חודש וחצי", הבטיח זהבי. זהבי הוסיף ואמר כי ממן תאריך את תקופת האשראי הניתנת ללקוחות באופן משמעותי והבטיח כי פרטים על כך יימסרו בקרוב. 
 
דוד חורי מרשות המסים הישראלית נשא נאום מעניין במיוחד ודיבר על שני נושאים: הסכם הצבירה הפאן אירופי ועל היערכות המכס לאכיפת כללי היצוא. "העולם השתנה", אמר חורי, "אם אנחנו נוציא מהר ולא נעשה את העבודה הנדרשת מבחינתנו בצד שלנו כאשר הסחורה תגיע למדינת היעד - היא תיתקע". חורי הוסיף כי כבר היום יש צורך להקצות משאבים על מנת לשפר את המערכת הקיימת: "אנחנו נדרשים היום להקצות כספים כדי לשדרג את מערכת הייצוא ותהליכי הייצוא".

יוסי אטון, מנכ"ל חברת פדקס, הדגיש את הצורך בזמן משלוח מהיר מצד חברות הבלדרות הפועלות כיום בעולם, והדגיש כי מדינת ישראל מעתיקה את דפוסי הפעילות של ארה"ב ואירופה אלינו. אטון מצא גם מקום להודות לרשויות בישראל שעוזרות לחברות הבלדרות לעמוד ביעדיהן. 

שלמה שרון, יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס, הציג את המגמות שעוברות בענף השילוח והלוגיסטיקה בתקופה האחרונה ולאחריו, סיכם דני שפירא, ראש אגף המטענים באל על, סיכום לשנת 2005 והתכניות ל- 2006.

חתם את הכנס אלון נויברגר, סמנכ"ל למסחר בק.א.ל. שחשף להיכן מועדות פניה של ק.א.ל והדגיש את חשיבות פעילותה של ק.א.ל בענף הובלת המטענים באוויר בישראל.