אילן שחר במכתב לחיים רומנו: השהה נוהל הקנסות

יו"ר פורום מטען אוויר פנה במכתב למנכ"ל אל על וביקש את השהיית ביצוע נוהל הקנסות החדש. טוען כי יש להפעיל שקול דעת בכל מקרה לגופו. מזכיר את עקרון ההדדיות; אל על בתגובה: לא נתקבלה כל פניה בנושא. לכשתתקבל, חברת אל על תגיב


00:00 ,06.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר פורום מטען אוויר פנה במכתב למנכ"ל אל על וביקש את השהיית ביצוע נוהל הקנסות החדש. טוען כי יש להפעיל שקול דעת בכל מקרה לגופו. מזכיר את עקרון ההדדיות; אל על בתגובה: לא נתקבלה כל פניה בנושא. לכשתתקבל, חברת אל על תגיב
 
אילן שחר, יו"ר פורום מטען אוויר, שלח היום מכתב אל מר חיים רומנו, מנכ"ל אל על, בתגובה לנוהל הקנסות החדש שמנהיגה אל על מטענים בכל הקשור לביטול מטענים בו הוא מבקש ממנכ"ל החברה את השהיית ביצוע הנוהל עד לקיום דיון בנושא.
 
שחר כותב במכתבו, שעותקים ממנו נשלחו לדני שפירא, חיליק אסיה, שלמה שרון ובועז מילשטיין, כי פורום מטען אוויר בראשו הוא עומד "הופתע" לקרוא בעיתונות על מדיניות הקנסות לפיה משלחי מטען יחויבו בקנס של 100 דולר עבור ביטול/דחייה בפרק זמן של 12 עד 24 שעות למשלוח מעל 500 ק"ג, ובגובה קנס של % 50 מעלות ההובלה במידה שמשלוח יבוטל או יידחה בפרק זמן של עד 12 שעות לפני טיסה.
 
שחר מוסיף וכותב כי "לאור ההידברות המבורכת בין פורום מטען אוויר וחברת אל על נבון היה לו התקיים דיון מקדים בטרם קביעת עובדות אשר אינם קבילות עלינו כלל וכלל, ואיננו חושבים כי זאת הדרך הנכונה לפעילות משותפת אשר מתקיימת יום יום. ונוסף על כך הבטחת נציגי המטען באל על כי אנו לא נופתע משום נושא ונהיה מעודכנים בנושאים רגישים למשתמשים בטרם ביצועם או פרסומם".
 
שחר מציין כי אין חולק על הנזק שנגרם לחברת אל על עקב ביטול מטענים, אך טוען כי יש לקחת בחשבון את הנסיבות לביטול "ובוודאי לא במשקל 500 ק"ג". הוא הוסיף כי על חברת אל על להפעיל שיקול דעת והתחשבות בטרם חיוב במקרים מסוימים כגון במקרה של מטען חקלאי אשר נפסל לייצוא ברגע האחרון, למשל.
 
שחר אינו שוכח לציין במכתבו את עיקרון ההדדיות בתשלומים ומתרעם על הפעולה החד צדדית של חברת אל על, המוביל הגדול ביותר באוויר. לסיום, יו"ר פורום מטען אוויר מבקש ממנכ"ל אל על להשהות את ביצוע הנוהל עד לקיום דיון בנושא.
 
 
סוכני המכס: הודעת אל על – בלון ניסוי
 
כזכור, ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים מחה על הקשחת מדיניות הביטולים שבו החליטו לנקוט באל על כבר בשבוע שעבר. לטענת שלמה שרון- יו"ר הארגון, זו הפעם השנייה שאגף המטען "מנחית" נוהל ללא תיאום מוקדם עם סוכני המכס, ללא זיהוי מוציא ההודעה ותפקידו.
 
"מאידך, ועל פי עקרון ההדדיות, מדוע לא שקלה אל על לפצות את הלקוח בגין אי הטסת מטען שהטסתו אושרה. אין ספק כי נכון היה גם לקבוע מסלול הדדי אשר לפיו תקבל על עצמה חברת אל על לשלם במקביל קנס בגין השארת מטען, שהטסתו אושרה", כתב שרון בפנייתו לדני שפירא- ראש אגף המטענים באל על והוסיף: "ברצוני לציין כי יו"ר מועצת המנהלים של אל על פרופ' בורוביץ' הדגיש בזמנו, במהלך אירוע אותו ערכנו, כי עקרון ההדדיות הנו עקרון המנחה את תפיסת העולם השיווקית של אל על כמוביל בעל נתח שוק רב".
 
 
אל על: טרם נתקבלה פנייה בנושא
 
מחברת אל על נמסר שטרם נתקבלה פניה בנדון ולכשתתקבל, חברת אל על תגיב. מעבר לכך, כפי שציינו בעבר גורמים באל על ובהמשך לאסטרטגיה השירותית של החברה, נוהל הזמנות וביטולים נועד לשפר את רמת השרות שניתנת כיום עיי אל-על מטענים לסוכניי המטען ולקוחותיהם .
 
בתגובתם מלפני ימים אחדים ציינו באל על שכתוצאה מביטולים בהתראה קצרה, אין באפשרות אל על להציע את המקום ללקוח אחר ובנוסף אין באפשרותה לתת מענה ללקוחות אחרים בגלל נוהל "שמירת מקום". "יש להדגיש כי הנוהל אינו מקור הכנסה נוסף לאל על, אלא נועד כדי שסוכני המטען יעבירו אותו ללקוח הסופי כך שהשירות של כל הגורמים המעורבים בנושא יהיה יציב, אמין ואיכותי", אמר אז דובר החברה.
 
מאל על ביקשו לציין שכבר בחודש נובמבר 2005, עוד לפני יישום הנוהל, עלה הנושא ביום עיון שערכה אל על ובמקביל כונסו כל מנהלי הייצוא ועודכנו באופן אישי ע"י מנהלי אל על מטענים.