"קרגו קלאב" בסימן השינויים במגזר הספנות

כמיטב המסורת קיים אתמול ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים את מפגש "קרגו קלאב", במלון הילטון בת"א. הארוע משך אליו כמות מכובדת של משתתפים לרבות מנהלי מכס בכירים, מנהלי הנמלים, מנהלי מסופים, אנשי ספנות ותעופה בכירים וכמובן חברי ארגון התאגידים


00:00 ,16.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

כמיטב המסורת קיים אתמול ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים את מפגש "קרגו קלאב", במלון הילטון בת"א. הארוע משך אליו כמות מכובדת של משתתפים לרבות מנהלי מכס בכירים, מנהלי הנמלים, מנהלי מסופים, אנשי ספנות ותעופה בכירים וכמובן חברי ארגון התאגידים.
 
הארוע, שמתקיים כבר כ- 15 שנים ושהפך למקום מפגש מרכזי לאנשי ענף הלוגיסטיקה, נוהל בהנחיית שלמה שרון, יו"ר ארגון התאגידים, שבחר לפתוח את הארוע בדקת דומיה לזכרו של יום טוב (יומי) זוהר, סגן מנהל המכס לחקירות, שנפטר לפני ימים אחדים באופן פתאומי. הוא שיבח את פועלו של זוהר לאורך השנים ולאחריו נשא דברים מרגשים לזכרו של יומי זוהר מנהל אגף המכס עמי סגל.
 
שלמה שרון גם בירך את ראובן מלצר על מינויו לסגן מנהל אגף המכס, מינוי שנכנס לתוקפו בימים אלה.
 
ארגון התאגידים של סוכני המכס פועל במסגרת לשכת המסחר ת"א ואוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ולשכת המסחר ת"א, הפליא אמש בשבחים לארגון על פועלו למען קידום פעילויות הסחר וקידום המגזר העסקי. הוא ציין שהארגון הוא דוגמא של חטיבה הפועלת בצורה יוצאת מהכלל. "אנו גאים שאתם שייכים ללשכה ועובדים יחד איתנו. זה מחזק אותנו וגם אתכם".
 

הוא ציין את מעורבותה של הלשכה בקידום "שמיים פתוחים". על כך הוא אמר: "שמיים פתוחים הוא אינו נושא לויכוח של 2 חברות תעופה".
 
לדברי לין, מגזר המסחר והשרותים תופס נתח של 64% מהמגזר העסקי בישראל. "זה לא הרבה בהשוואה למדינות אחרות". הוא ציין שבמסגרת המסחר והשרותים, ענף הלוגיסטיקה תופס חלק מרכזי. "כלכלה גלובלית הם חסרי ממשות ללא לוגיסטיקה ושינוע יעילים".
 
ד"ר יורם זבה, סגן יו"ר דירקטוריון צים, הציג את השינויים הצפויים בספנות העולמית. הוא הציע להביט בראייה מפוכחת על התמורות שחלו לאחרונה בענף והמעבר המחזורי מהגאות שאיפיינה את השנים האחרונות בספנות אל השפל הצפוי בשנים הקרובות. לדבריו, אין מדובר ב"שחור או לבן" וגם בתקופות של "שפל" כתוצאה מעודפי היצע, הביקוש העולמי הולך וגובר, לקראת הגיאות הבאה שתבוא בשנים הקרובות ואולי, להערכתו, ב- 2009. זבה גם סקר את תופעת המיזוגים שכל כך העסיק את העתונות בחודשים האחרונים.
 
אחרי ד"ר זבה נשא דברים מנכ"ל חברת צים דורון גודר, שהתמקד דוקא בחברת "צים" ובסביבה העסקית העוטפת אותה. הוא הציג את האסטרטגיה של צים להרחיב את הפעילות הימית של שינוע מכולות מנמל לנמל ולהתמקד בשרותים לוגיסטיים משולבים בהובלה ימית ובכוונה להצטייד בשנים הקרובות באניות מכולה נוספות. גודר הדגיש את החשיבות בקיצור ה- Transit Time, מה שמפשר לתת רמת שירות גבוהה במיוחד שעליה ניתן לגבות מחירים גבוהים יותר. 

בסיום הארוע הוענק סט טיפוח לגבר מתנת חברת Premier לכל אחד מהמשתתפים.