קיצוץ בימי האחסנה החופשיים בנמל ניו יורק

בשבוע שעבר הודיע ארגון סוכני המכס העולמי IFCBA(ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים חבר בו מזה שנתיים) כי הנהלת נמל ניו יורק ניו ג'רזי הודיעה על החלטתה לקצץ במכסת ימי האחסנה החופשיים בנמל. הקיצוץ בימי האחסנה למטעני יבוא ויצוא הוא מ-5 ימים חופשיים


00:00 ,06.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בשבוע שעבר הודיע ארגון סוכני המכס העולמי IFCBA (ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים חבר בו מזה שנתיים) כי הנהלת נמל ניו יורק ניו ג'רזי הודיעה על החלטתה לקצץ במכסת ימי האחסנה החופשיים בנמל. הקיצוץ בימי האחסנה למטעני יבוא ויצוא הוא מ-5 ימים חופשיים ל-4 ימים חופשיים, וזאת החל מה-01/06/2005.
 
לפי לשון ההודעה ששה טרמינלים בנמל ניו יורק ניו ג'רזי הודיעו על הקיצוץ הנ"ל במכסת ימי האחסנה החופשיים, החל מה-01/06105 וידרשו דמי השהייה עבור מכולות שיאוחסנו מעבר למכסת הימים החופשיים. עוד נמסר בהודעה כי דמי ההשהייה עבור מכולות מעבר לימי האיחסון החופשיים יועלו כבר החל מה-01.05.05.
 
חישוב דמי ההשהייה יתבצע בטרמינלים הנ"ל עבור מכולות יבוא החל מגמר הפריקה מהאניה, אך אינו כולל ימי סוף שבוע וחגים.
 
חמישה מתוך ששת הטרמינלים שפרסמו את הקיצוץ בימי האחסנה מאוגדים תחת קונפרנס והם העלו את דמי ההשהייה בעקבות טרמינלי Maherשאינם חלק מהקופנרס ואשר הודיעו גם הם על הקיצוץ והעלו את דמי ההשהייה כבר ב-15 למרץ.
 
חמשת הטרמינלים של הקונפרנס פרסמו כי דמי ההשהייה יועלו החל מה-1 במאי 2005 גם על מכולות יבוא וגם על מכולות יצוא מכל הסוגים. התשלום שייגבה אחרי חישוב הימים החופשיים יהיה 45$ ליום בין היום הראשון והרביעי לאחר תום הימים החופשיים, 95$ ליום בין היום החמישי והעשירי ומעל 10 ימים יגבו 245$ ליום.
 
George Lair, יו"ר הקונפרס של טרמינלי ניו יורק, הסביר כי הגידול בנפח המכולות העוברות בנמל, שחלק גדול מהם נשאר בשטחי האחסון ימים רבים מעבר לימים החופשיים,  והתחזית על גידול נוסף בעתיד גרם לצורך בהעלאת דמי ההשהייה, מה עוד שאין הוא צופה שיש אפשרות להרחיב את שטחי האיחסון בנמל ולכן בנמל מעוניינים שהמכולות יעזבו את שטחי האיחסון מהר ככל האפשר.
 
חמשת הטרמינלים המשתייכים לקונפרנס הם:
American Stevedoring; Global Terminal and Container Services; New York Container Terminal; Port Newark Container Terminal, Universal Maritime Service Corp.