פליינג קרגו זכתה במכרז להפעלת מסוף נהר הירדן; סוכני המכס והמשלחים זועמים

(FC) פליינג קרגו זכתה במכרז להפעלת וניהול מסוף המטענים נהר הירדן. חברי ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, בשל חששם מתחרות פסולה, זועמים ודורשים מרש"ת שלא לחתום על כתב ההרשאה טרם תישמע עמדתם בנושא. FC בתגובה: נקפיד על הוגנות, שמירה על סודיות ויחס שוו


00:00 ,10.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לפני ימים אחדים התבשרה חברת (FC) פליינג קרגו על זכייתה במכרז רשות שדות התעופה להפעלת וניהול מסוף המטענים נהר הירדן. הבחירה בפליינג קרגו עוררה את זעמם של חברי ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, בשל חששם מתחרות פסולה ולא הוגנת והם יצאו בקריאה לרש"ת שלא לחתום על כתב ההרשאה טרם תישמע עמדתם הברורה והמפורטת בנושא. (FC) פליינג קרגו בתגובה: נקפיד על הוגנות, שמירה על סודיות ויחס שווה
 
אתמול, יממה לאחר שפורסמה תוצאת מכרז רש"ת להפעלת מסוף מעבר הירדן על ידי פליינג קרגו, שיגר בא כח ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומים, עו"ד שמואל גרוסמן, מכתב לגבי אופיר- מנכ"ל רש"ת. עו"ד גרוסמן הביע בפנייתו לאופיר, בשם ארגון הגג, חשש כבד על כך שהבחירה בפליינג קרגו, העוסקת בשילוח בינלאומי ועמילות מכס ומתחרה בסוכני המכס והמשלחים, לרבות אלו החברות בארגון הגג, עלולה לאפשר, מסיבות שונות שפירט, תחרות פסולה ובלתי הוגנת בסוכני המכס ובחברות השילוח הבינלאומי האחרות.
 
הסיבה הראשונה, לטענת עו"ד גרוסמן, נוגעת לכך שמפעילת מסוף המטענים תיחשף לסודות מסחריים ומידע חסוי של סוכני המכס וחברות השילוח הבינלאומי, לרבות מטעני לקוחותיהם והמסמכים הנלווים למטענים, שיעברו במסוף המטען נהר הירדן ושיטופלו על ידי אנשי פליינג קרגו. "מידע זה אינו ברשות הרבים ואינו מצוי בידיעת פליינג קרגו כיום. חשיפתו בפני פליינג קרגו תיצור לה הזדמנויות עסקיות בלתי לגיטימיות להשגת יתרונות בלתי הוגנים כלפי ציבור סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים שאינם בעלי השליטה במסוף המטען נהר הירדן", כתב עו"ד גרוסמן.
 
סיבה נוספת שציין נגעה לכך שמפעילת מסוף מטען נהר הירדן עשוייה, לדעת חברי ארגון הגג, להעדיף מתן שירות ללקוחתיה במתן השירות במסוף המטען נהר הירדן, על פני לקוחותיהם של החברות המתחרות. "ברור כי קיים חשש ממשי, אם לא ודאות קרובה, כי פליינג קרגו תטה להעדיף את מתן השירות לעצמה וללקוחותיה, על פני מתן השירות למתחריה וללקוחותיהם. בודאי שעצם קיומו של החשש, כאמור, ועצם הצגת המצג כי פליינג קרגו היא זו המנהלת והשולטת במסוף המטען נהר הירדן, תגרום בהכרח, להעדפת לקוחות את שירותי השילוח הבינלאומי שלה על פני השירותים של מתחריה שאינם שולטים במסוף המטען נהר הירדן", נכתב.
 
בא כח ארגון הגג של סוכני המכס ציין שהיזקקות הלקוחות העוסקים בסחר עם ירדן, למסוף מטען נהר הירדן, היא היזקקות הכרחית ואין להם כל אלטרנטיבה מעשית אחרת להבדיל מהמסופים בנמלי הים והאוויר. ולכן, עו"ד גורסמן קרא בפנייתו לגבי אופיר שלא לחתום על הסכם ההרשאה לפליינג קרגו, בטרם תתקיים פגישה משותפת עם נציגי ארגון הגג בה תוצג בפירוט עמדתם בנושא.
 
דובר FC מסר בתגובה כי החברה ניגשה למכרז פתוח לכל להפעלת מסוף נהר הירדן מטעם רשות שדות התעופה וזכתה בו כחוק. "אנו נקפיד, כמו שאנו נוהגים תמיד, על הוגנות, שמירה על סודיות מסחרית ויחס שווה לכל החברות והעובדים הקשורים ומשתמשים במעבר זה".

מרשות שדות התעופה נמסר שפנייתו של עו"ד גרוסמן טרם נתקבלה ולכשתתקבל, היא תטופל בהתאם.