עיקול מכולות בבתי המכס

בפגישת עבודה של הנהלת ארגון הגג של סוכני המכס עם עמי סגל ומטה מחלקת המכס, שנערכה בחודש מאי, הועלתה בין היתר הטענה כי בתי המכס אינם מודעים להשלכות הכספיות החמורות של עיקול/עיכוב מכולות יחד עם הטובין התפושים, דבר הגורם לתשלום דמי השהייה כבדים לבעלי המכולות


00:00 ,17.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישת עבודה של הנהלת ארגון הגג של סוכני המכס עם עמי סגל ומטה מחלקת המכס, שנערכה בחודש מאי, הועלתה בין היתר הטענה כי בתי המכס אינם מודעים להשלכות הכספיות החמורות של עיקול/עיכוב מכולות יחד עם הטובין התפושים, דבר הגורם לתשלום דמי השהייה כבדים לבעלי המכולות (חברות הספנות).
 
ארגון הגג של סוכני המכס ביקש ממינהל המכס שבמקרים מסוג זה, המכס ירוקן את המכולות, יתפוש את הטובין בהתאם לסמכויותיו ויאפשר לסוכן המכס או המשלח להחזיר את המכולה לבעליה.
 
ראובן מלצר, מנהל תחום בכיר במינהל המכס, ציין שנושא זה הועלה לאחרונה בפורום גובי המכס, אשר הבהירו כי הבעיה לא היתה מוכרת להם והיא מעולם לא הועלתה בפניהם.
 
מלצר ציין כי המכס מבחין בין תפישות, כאשר ניתן לרוקן את המכולה ולהחזיר אותה בעוד הטובין עצמם מוחסנים במחסן התפישות של המכס, לבין עיכובים, כאשר כל מקרה נדון לגופו של ענין.
 
גובי המכס הביעו רצון שבמידה ויתעוררו בעיות מסוג זה עקב תפישת המכולות יחד עם הטובין, הרי שהמקרים יובאו לידיעתם בזמן אמת.
 
ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, ציין שבמידה והמכס יוזם עיכוב/עיקול בשחרור שמשמעו עיכוב בהחזרת המכולות לבעליהן, יש ליידע בכך את הגובה, בזמן אמת.