סינגפור – המגזר הלוגיסטי חש מאוים

בצעד חסר תקדים, המשקף את מצבו העגום של מגזר השירותים הלוגיסטיים בדרום מזרח אסיה, קרא נשיא ארגון חברות השירותים הלוגיסטיים והמשלחים הבינלאומיים בסינגפור (הגוף המקביל לארגון התאגידים הישראלי) לממשלת סינגפור להוזיל את תעריפי השינוע


00:00 ,13.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בצעד חסר תקדים, המשקף את מצבו העגום של מגזר השירותים הלוגיסטיים בדרום מזרח אסיה, קרא נשיא ארגון חברות השירותים הלוגיסטיים והמשלחים הבינלאומיים בסינגפור (הגוף המקביל לארגון התאגידים הישראלי) לממשלת סינגפור להוזיל את תעריפי השינוע של המטענים בנמלי הים והאוויר בסינגפור וכן להוזיל באופן משמעותי אגרות הנגבות על פי חוק מחברות הלוגיסטיקה הסינגפוריות.

נשיא הארגון יצא בקריאה נואשת לממשלה לתרום את חלקה בצמצום עלויות כדי שהחברות הסינגפוריות תוכלנה להוזיל תעריפים ולהיות תחרותיים מול האיום הבלתי פוסק מהמדינות השכנות. לדבריו, עלולה סינגפור לאבד את מעמדה כצומת לוגיסטית של דרום מזרח אסיה לטובת שכנותיה מצפון.

הקריאה התמקדה בדרישה מהממשלה להוזיל תעריפי ארנונה, חשמל ומים כדי לאפשר לחברות להפעיל מחסנים לוגיסטיים בעלויות אשר תהיינה זהות לאלו איתן מתמודדות חברות לוגיסטיות במדינות הסמוכות.

נשיא הארגון שלל לחלוטין את הוזלת תעריפי השימוש במערכת המכס הסינגפורית, ניסיון אותו עשתה הממשלה אשתקד עת הוזילה את תעריף הכניסה למערכת מ – 6.40$S ל – 3.30$S .

בדבריו תיאר נשיא הארגון את ההתפתחות הלוגיסטית הדרמטית אשר חלה במדינות הסמוכות הנהנות מעלויות תפעול נמוכות בהרבה מאלו הקיימות בסינגפור, גורם המאיים לפגוע קשות במגזר אשר במשך שנים הוביל את מגזר השירותים הלוגיסטיים בדרום מזרח אסיה.


הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.