סיכום מפגש איגוד סוכני המכס עם גובה ומטה בית המכס ת"א יפו

הפגישה היתה פרי יוזמה של גובה המכס ת"א יפו אשר מעוניין לדון עם נציגי הארגון מעת לעת על בעיות שוטפות הקשורות לבית המכס ת"א יפו ודרכים לשיפור השרות


00:00 ,10.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בתחילת חודש יוני התארחו נציגי ארגון הגג של סוכני המכס והתאגידים בבית המכס ת"א יפו. בפגישה נכחו משה כהן גובה המכס וחברי המטה של בית המכס, שלמה שרון יו"ר הארגון, ברי פינטוב המנכ"ל וחברי הוועד שרון סופרין ויואב אלי.
 
הפגישה היתה פרי יוזמה של גובה המכס ת"א יפו אשר מעוניין לדון עם נציגי הארגון מעת לעת על בעיות שוטפות הקשורות לבית המכס ת"א יפו ודרכים לשיפור השרות.
 
גובה המכס פתח את הישיבה בסקירה לגבי השינויים שעוברים על החטיבה המכסית, ועל המחויבות לאיכות ומצוינות שרשות המסים לקחה על עצמה במסגרת החלטתו של מנהל רשות המסים מר איתן רוב. גובה המכס הציג בפגישה מצגת הכוללת תיאור פעילות בית המכס ואת תוצאות סקר שביעות רצון שנערך ביחידות התש"ר והתפ"ג.
 
נציגי ארגון הגג של סוכני המכס העלו מספר נושאים. הראשון, לבחון את האפשרות להאריך את שעות העבודה מעבר לשעה 16.00 לצורך מתן פתרונות לאילוצים. השני, הצורך בשיפור מערך המענה הטלפוני במחלקת יבוא אישי. נושא נוסף היה הצורך ברשימת טלפונים פנימיים וכתובות אי-מייל של עובדי מכס יפו ופרסומם לטובת ציבור סוכני המכס והתאגידים.
 
המפגש כלל דיון פתוח בכל הנושאים שהועלו וסוכם שגובה המכס יבחן את האפשרות לטפל באילוצים במקרים חריגים עד השעה 18.00, וזאת באמצעות המעריך התורן שנשאר. בהקשר למענה הטלפוני, הגובה ציין שנושא זה נבחן ע"י צוות שיפור שהוקם בבית המכס, המלצותיו התקבלו ע"י גובה המכס שפועל יחד עם חברי המטה וההנהלה לשפר באופן משמעותי את הנושא במחלקת יבוא אישי. באשר לרשימת טלפונים וכתובות אי-מייל מסודרת, סוכם שהיא תופץ בהקדם ע"י יחידת המחשוב, ותועבר למר ברי פינטוב להפצה.
 
באשר לסקר שביעות רצון הביע גובה המכס את תודתו והערכתו הרבה למר ברי פינטוב על ההתגייסות שלו ושל כלל ציבור סוכני המכס למילוי השאלונים וללבנת קיזנר, מזכירת הארגון, על הסיוע שהעניקה לנושא. ממצאי הסקר הוצגו בפני הפורום והצביעו על שביעות רצון טובה מהמחלקות שנסקרו. יחד עם זאת סוכם כי יוקמו צוותי שיפור משותפים לנציגי האיגוד ובית המכס לאותן הנקודות הטעונות שיפור.
 
שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג, ציין את שביעות הרצון הרבה שמצא אצל חבריו וכן את השרות הטוב והיעיל אשר מקבלים ציבור סוכני המכס מכל הגורמים הפועלים בבית המכס ת"א יפו.
 
גובה המכס משה כהן התחייב להמשיך לפעול למען שיפור השרות והמשך שיתוף פעולה עם הארגון וכן סוכם כי אחת לתקופה יערכו מפגשים מסוג זה לצורך קידום המטרות המשותפות למכס לסוכני המכס ולארגון הגג של סוכני המכס והתאגידים.