נחתמה אמנת התקשרות לשירותי שילוח בינ"ל

איגוד המשתמשים בהובלה ימית וארגון המשלחים הבינ"ל חתמו הבוקר על אמנה הקובעת את חובותיהם וזכויותיהם העקרוניות של המשלח הבינלאומי והלקוח המשתמש בשירותיו. גד שפר: האמנה הינה בגדר תרומה גדולה לציבור היבואנים, היצואנים והמשלחים. אמיר שני: אני שמח שאחרי עשר שנים


00:00 ,01.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

האמנה קובעת את חובותיהם וזכויותיהם העקרוניות של המשלח הבינלאומי והלקוח המשתמש בשירותיו. גד שפר: האמנה הינה בגדר תרומה גדולה לציבור היבואנים, היצואנים והמשלחים. אמיר שני: אני שמח שאחרי עשר שנים הגענו ליום הזה
 
איגוד המשתמשים בהובלה ימית וארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים חתמו היום על אמנת התקשרות לשירותי שילוח בינלאומי.
 
על האמנה חתמו גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, ואמיר שני, יו"ר ארגון התאגידים, במסגרת טקס חגיגי שנערך הבוקר בלשכת המסחר בחיפה. בטקס השתתפו, מטעם ארגון התאגידים: שלמה שרון, אשר כיהן עד לאחרונה כיו"ר ארגון התאגידים והוביל את הטיפול בנושא במהלך כהונתו, עוה"ד שמואל גרוסמן ורועי גלעד אשר ניסחו את אמנת ההתקשרות בשיתוף עם נציגי איגוד המשתמשים, ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון התאגידים, ואייל פרובלר, מזכיר הארגון; מטעם איגוד המשתמשים השתתפו: דב מרום, מנכ"ל האיגוד, ומיקי פנקס, דירקטור רכש, יצוא ותאית בחברת מונדי נייר חדרה, אשר ריכזו את המשא ומתן מול ארגון התאגידים.
 
במהלך הטקס הודה גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, לכל מי שלקח חלק בתהליך שארך זמן רב.  לדבריו, האמנה הינה בגדר תרומה גדולה מאוד לציבור היבואנים והיצואנים וכן למשלחים הבינ"ל.


האמנה קובעת את חובותיהם וזכויותיהם העקרוניות של המשלח הבינלאומי והלקוח המשתמש בשירותיו. בין היתר נקבע באמנה כי המשלח הבינלאומי יפעל במתן שירותיו במהימנות, בנאמנות וביושר, הן כלפי הלקוח והן כלפי הרשויות. המשלח מתחייב לפעול על פי החוק ועל פי הדינים החלים על משלוח מטענים לישראל וממנה. הלקוח ימסור למשלח הבינלאומי את כל המידע הרלבנטי למשלוח המטען, לרבות תיאור מפורט של המטען, שוויו, משקלו, נפחו אריזתו ויתר תכונותיו ומאפייניו ככל שהם רלבנטיים לשירותי השילוח הבינלאומי.

 

האמנה מחילה על המשלח הבינלאומי את הוראות האמנות הבינלאומיות המתייחסות להובלה בינלאומית. האמנה קובעת מנגנון בוררות ליישוב סכסוכים בין המשלח הבינלאומי ללקוח באמצעות רשימת בוררים שיתמנו במשותף על ידי איגוד המשתמשים וארגון התאגידים.

אמיר שני, יו"ר ארגון התאגידים בירך על המהלך וציין כי את יריית הפתיחה בנושא הוא עשה לפני 10 שנים, בתקופת כהונתו הראשונה כיו"ר ארגון התאגידים, תקופה שנמשכה שש שנים ובמהלכה הוא ניסה לדחוף את המהלך ולהגיע להבנות. לדברי שני, שלמה שרון, אשר שימש כיו"ר ארגון התאגידים עד לאחרונה, הוביל את המהלך בארבע השנים האחרונות ו"מגיע לכולם תודה על שיתוף הפעולה כי זו בהחלט הצלחה של שני הצדדים. אני שמח שאחרי 10 שנים הצלחנו להגיע ליום החתימה על האמנה".
 
שלמה שרון, שנכח אף הוא בטקס החתימה, ציין כי "הדבר היפה, מעבר לחתימה, שבסך הכל מאז שגד שפר הגיע לתפקידו כיו"ר איגוד המשתמשים חל שיפור במערכת היחסים עם ארגון התאגידים". הוא הוסיף: "זה היה מתבקש. עשינו כברת דרך ומגיע המון תודה לכולם".
 
מיקי פנקס, דירקטור רכש יצוא ותאית בחברת מונדי נייר חדרה, אמר כי "התוצאה הסופית משרתת את האינטרסים של היבואנים והיצואנים ומצד שני היא הגונה והוגנת כלפי המשלחים ועמילי המכס. אני רוצה להודות באופן אישי לשלמה שרון. לולא הלחץ 'הנחמד' ו'הסימפטי' שלו והניצול של הקשרים והיחסים שלו, הכל היה נתקע. בלעדיך, לא היינו מגיעים לפה".
 
עו"ד שמוליק גרוסמן, ציין כי "המשא ומתן בין הצדדים היה מאוד ענייני, נעים וברוח טובה. חשוב להדגיש שאנו לא כופים על אף אחד שום דבר. בעיננו האמנה טובה והיא מגדירה היטב העקרונות ומי שרוצה מוזמן לאמץ". 
 
האמנה היא תוצאה של משא ומתן ממושך שניהלו שני הארגונים ותחילתו בהצעת נוסח שהוכנה על ידי עו"ד שמואל גרוסמן על בסיס אמנות דומות הקיימות במדינות רבות.
 
הסבר מפורט על תנאי האמנה והשלכותיה יובא בהרחבה במסגרת מגזין port2port.