משלחים בינ"ל זועמים - הת' התעשיינים פירסמה חוזר המפנה תעשיינים לארבעה משלחים בלבד

אתמול הוציאה התאחדות התעשיינים חוזר המציין ארבע חברות שילוח בינלאומי שהן, על סמך נסיון העבר של התאחדות התעשיינים, בעלות יכולות ונסיון במתן שרותי הובלה דרך מעברי הגבול היבשתיים. הדבר עורר את כעסם של חברות שילוח רבות בכלל ואת ארגון התאגידים


00:00 ,08.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
אתמול הוציאה התאחדות התעשיינים חוזר המציין ארבע חברות שילוח בינלאומי שהן, על סמך נסיון העבר של התאחדות התעשיינים, בעלות יכולות ונסיון במתן שרותי הובלה דרך מעברי הגבול היבשתיים. הדבר עורר את כעסם של חברות שילוח רבות בכלל ואת ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בפרט.

לאור זאת שלח הבוקר מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, מכתב מחאה אל מר משה נחום, ראש אגף סחר חוץ וקשרים בינלאומיים בהתאחדות התעשיינים.

מר פינטוב כותב: "ברצוני להבהיר, למען הסר כל ספק, כי בכל הנוגע לשירות דרך מעברי הגבול יכולות ורשאיות כל חברות השילוח הבינלאומי החברות בארגון התאגידים לבצע את העבודה, אותה הגדיר המכס בחוזר שבנידון, ברמה סבירה ביותר ובמחירי השוק המקובלים אצל כל אחד מהחברים.

נודה, באם תוכל להבהיר זאת בחוזר מתוקן לחברי ההתאחדות כדי למנוע מצב שבו נוקטת התאחדות התעשיינים עמדה לטובת חברה זו או אחרת ונותנת,לכאורה, יד להעדפת חברה אחת על פני השנייה".

מר משה נחום בתגובה מציין כי החוזר נכתב עוד לפני שנושא ההובלה דרך מעברי הגבול היבשתיים היה אקטואלי. יחד עם זאת מר נחום מוסיף ואומר כי עליו, כנציג האגף לסחר חוץ וקשרים בינלאומיים של התאחדות התעשיינים, להפנות את התעשיינים באופן קונקרטי אל ספקים שההתאחדות מודעת לכושרם ונסיונם. זוהי אינה המלצה על ספק זה או אחר, אלא הפניה בלבד, ציין.