חברי לשכת סוכני המכס בחיפה והצפון קיימו פגישת עבודה עם גובה מכס חיפה

לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים מחוז חיפה והצפון יזמה אתמול מפגש עבודה עם רוני בר-סיני, גובה מכס חיפה, וצוות עוזריו, מתוך כוונה להעלות סוגיות שדורשות התייחסות משותפת, מתוך מטרה לשפר את ממשקי העבודה בין סוכני המכס ובית המכס בחיפה


00:00 ,19.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים מחוז חיפה והצפון יזמה אתמול מפגש עבודה עם רוני בר-סיני, גובה מכס חיפה, וצוות עוזריו, מתוך כוונה להעלות סוגיות שדורשות התייחסות משותפת, מתוך מטרה לשפר את ממשקי העבודה בין סוכני המכס ובית המכס בחיפה.

בארוע לקחו חלק עשרות סוכני מכס מאזור חיפה והצפון, אמיר שני – יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס וברי פינטוב מנכ"ל הארגון ומר ראובן מלצר – מנהל תחום בכיר באגף המכס.

יורם ארבל, יו"ר לשכת סוכני המכס במחוז חיפה, פתח את המפגש, הציג את הנוכחים והודה על השתתפותם. לאחריו נשא דברים אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס שאמר כי במסגרת פגישות עבודה שהם מקיימים עם בתי המכס השונים, הם מקיימים עתה את הפגישה בחיפה מתוך מטרה לתאם ולטפל בנושאים הדורשים טיפול. לדבריו, אגף המכס וסוכני המכס אינם נמצאים משני עברי המתרס, יש להם מטרות משותפות ובראשן מתן שירות טוב ליבואנים והיצואנים.

רוני בר-סיני, ציין כי זוהי פגישת העבודה הראשונה שהוא מקיים עם סוכני המכס בחיפה, מאז נכנס לתפקידו כגובה מכס חיפה. לדבריו, הוא רואה חשיבות רבה במפגשים מעין זה ובכוונתו לקיים אותם לפחות פעם ברבעון. הוא ציין כי נציבות שירות המדינה מובילה מהלך של "איכות ומצויינות", בכל משרדי הממשלה, וזה בהחלט מתיישב עם תפישתו לשפור הממשק עם סוכני המכס למען שירות טוב יותר.

במהלך פגישת העבודה הועלו נושאים רבים ובינהם נושא אישורי מכס, תשלום תיקים, בדיקת רכבים, התרות ממכס, בדיקות פיזיות, מסירות ישירות בנטען קונבנציונלי, החזר תשלומים, מערכת הפרופיילינג. גובה מכס חיפה השיב על חלק מהנקודות במהלך הפגישה ועל השאר הבטיח גובה המכס כי הם ייתייחסו אליהן במלוא הרצינות והמרץ וישיבו עליהם בהקדם.